Αντικάλαμος,
τ.κ. 241 50

+30-27210-45123
boa-secr@uop.gr

Άρθρα

Μαθήματα Ε Εξαμήνου:

 

Οικονομική της Υγείας ΙΙ

Τίτλος

Οικονομική της Υγείας ΙΙ

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3 +ΑΠ=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

7

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

150

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Υποχρεωτικό (Ε)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

Ο σκοπός του μαθήματος Οικονομική Υγείας ΙΙ είναι η εμβάθυνση των σπουδαστών στη Χρηματοδότηση και Αξιολόγηση Υπηρεσιών Υγείας. Ο σπουδαστής του Τμήματος θα κατανοήσει τις βασικές αρχές και το μηχανισμό που η οικονομική επιστήμη χρησιμοποιεί (σε συνεργασία με την ιατρική, την κοινωνιολογία και τη δημόσια πολιτική), για να εξηγήσει τις οικονομικές επιλογές στον τομέα φροντίδας υγείας και πως αυτός λειτουργεί αποδοτικά (ή όχι), στην εξασφάλιση της φροντίδας υγείας και του αγαθού υγεία. Θα τον βοηθήσουν να αντιλαμβάνεται τα αίτια και τα αποτελέσματα από την οργάνωση του τομέα φροντίδας υγείας στις σύγχρονες κοινωνίες, στην προσπάθεια των μελών τους να ελέγξουν την οικονομία (πεπερασμένοι πόροι), την κοινωνική ανισότητα και τα οργανωτικά κίνητρα των λειτουργών υγείας.

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

 

  • Δαπάνες Υγείας στον ΟΟΣΑ και την Ε.Ε. Μακροοικονομική αξιολόγηση σε επίπεδο συστήματος (ενδο-περιφερειακές και διεθνείς συγκρίσεις επίδοσης).
  • Συστήματα και Μέθοδοι Χρηματοδότησης Διεθνώς και  στην Ελλάδα.
  • Οικονομική ανάλυση αγοράς εργασίας υπηρεσιών υγείας.
  • Ανάλυση χρηματο-οικονομικών αναγκών και πολιτικής υγείας.
  • Μέθοδοι οικονομικής αξιολόγησης προγραμμάτων-υπηρεσιών  υγείας.
  • Μικροοικονομική αξιολόγηση σε επίπεδο εναλλακτικών θεραπειών.
  • Μηχανισμοί σχεδιασμού, προγραμματισμού και ελέγχου (αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των διαθέσιμων εργαλείων αριστοποίησης – αλληλεπίδραση προγραμματισμού, κατανομής δυναμικού, ρυθμίσεων κλπ.- και οι δομές κινήτρων που διαμορφώνουν).

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

  1. Σούλης Σ., 2002, Οικονομική της Υγείας, Εκδ. Παπαζήση
  2. Υφαντόπουλος Γ., 2006, Τα οικονομικά της Υγείας, Τυπωθήτω (Γ. Δαρδανός)
  3. Κυριόπουλος Γ., 2007, Οικονομικά της Υγείας, Σειρά Τόμων, Εκδ. Παπαζήση
  4. Rice Th., 2006, Οικονομική της υγείας σε επανεξέταση, Κριτική
  5. Donaldson C. and Gerard K., 1993, Economics of Health Care Financing. The Visible Hand, McMillan Press, London.
  6. Gertham U.-G. and Johnson B., 2000, International Comparisons of Health Expenditure, in Culyer A. and Newhouse J. (eds.) A Handbook of Health Economics: v. 1A, London: Elsevier.
  7. Εnthoven A.C., 1993, Why Managed Care Has Failed to Contain Health Costs, Health Affairs, 12: (3): 27-43.
  8. Fetter R., 1991, The D.R.G. patient classification system, in Fetter R. et al. (eds), D.R.Gs: Their Design and Development, Health Administration Pres, A. Arbor, USA

 

 

Κοστολόγηση & Αναλυτική Λογιστική

Τίτλος

Κοστολόγηση & Αναλυτική Λογιστική

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3, ΑΠ=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

5

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

120

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Υποχρεωτικό (ΕΥ)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

Αποσκοπεί και στοχεύει να κατανοήσουν οι σπουδαστές τις βασικές αρχές και έννοιες της κοστολόγησης και της αναλυτικής λογιστικής, με χρήση των κατάλληλων τεχνικών τους, στο περιβάλλον μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, με έμφαση τις Μονάδες Υγείας - Πρόνοιας.

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

 

  • Έννοια και Σκοπός της Διοικητικής (αναλυτικής) Λογιστικής και της Κοστολόγησης,
  • Το πλαίσιο της Κοστολόγησης: oρισμός κόστους, εξόδου, δαπάνης, εσόδων, Χαρακτηριστικά,  Κατηγορίες και Κριτήρια κατάταξης κόστους (είδος, προορισμό, τρόπο, χρόνο)
  • Στοιχεία, Φορείς, Συντελεστές & Μορφολογία του Κόστους
  • Κοστολόγηση Παγίων, Αποθεμάτων & Υλικών
  • Κοστολόγηση Εργασίας & Υπηρεσιών
  • Οργάνωση, μέθοδοι, διαδικασία, τεχνική & συστήματα Κοστολόγησης
  • Διοικητική και λειτουργική διάρθρωση οικονομικής μονάδας-κέντρα κόστους- φύλλο μερισμού, Συγκρότηση Κόστους & Κόστος ανά λειτουργία
  • Αναλυτική Λογιστική της Εκμεταλλεύσεως κατά το ΕΓΛΣ (εκτενής ανάλυση λογ/σμών ομάδας 9)
  • Βραχυχρόνια αποτελέσματα & Διαδικασία προσδιορισμού αποτελεσμάτων τέλους χρήσεως στην Αναλυτική Λογιστική της Εκμεταλλεύσεως, Ασκήσεις
  • Προϋπολογισμός, Πρότυπη Κοστολόγηση και Τιμολόγηση Μονάδων Υγείας.

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

  1. Πομώνης Ν. (2004), Κοστολόγηση, Εκδόσεις Σταμούλη,
  2. Σακέλλης Ε.  (1997), Η Ομάδα 9 του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου σε μηνιαία και ετήσια βάση, Εκδόσεις Βρυκούς,
  3. Βενιέρης Γ. (1999), Λογιστική Κόστους, Εκδόσεις Οικονομικός,
  4. Καούνης Δ. (2004), Γενικό Λογιστικό Σχέδιο – Μέρος Β, Έκδοση ιδίου,
  5. Δημάκη Ι. (2006), Διοικητική Λογιστική (Κοστολόγηση), Interbooks,
  6. Κεχράς Ι. (1999), Βραχυχρόνια αναλυτική Λογιστική και Κοστολόγηση, Εκδόσεις Σταμούλη,
  1. 7.Βαρβάκης Κ., 2003, Κοστολόγηση και Κοστολογική Οργάνωση, Αθήνα
  1. Ν. Πολύζος, Διδακτικές Σημειώσεις (πρόσθετες του μαθήματος), 2006, ΤΕΙ Καλαμάτας,
  2. Zimmerman J., 1997, Accounting for Decision making and Control, Irwin, USA.

 

 

Επιχειρησιακή Έρευνα

Τίτλος

Επιχειρησιακή Έρευνα

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3 + Α.Π.=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

5

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

150

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Κατ’ επιλογή Υποχρεωτικό (ΕΥ)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

Το μάθημα αποσκοπεί να καταστήσει τους σπουδαστές ικανούς να:

  • κατανοήσουν τις βασικές μαθηματικές μεθόδους ανάλυσης καταστάσεων, προγραμματισμού και λήψης αποφάσεων στη διοίκηση επιχειρήσεων.
  • χρησιμοποιούν μοντέλα προγραμματισμού στον τομέα διοίκησης.
  • εφαρμόζουν μεθόδους λήψης αποφάσεων και ερμηνεύουν τα αποτελέσματά τους στους τομείς επένδυσης και διαχείρισης πόρων στον κλάδο υγείας (προσωπικό, κτιριακό εξοπλισμό κ.λπ.).

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

 

-          Μαθηματικά πρότυπα-μοντέλα (γενικές αρχές, τεχνικές κατασκευής, έλεγχοι). Άλγεβρα πινάκων.

-           Γραμμικός Προγραμματισμός (ΓΠ): Διαμόρφωση του προβλήματος. Γεωμετρική ερμηνεία. Μέθοδος Simplex. Ανάλυση ευαισθησίας.

-           Επίλυση προβλημάτων ΓΠ με ΗΥ. Διαμόρφωση προβλημάτων μη γραμμικού προγραμματισμού.

-           Ανάλυση αποφάσεων κάτω από αβεβαιότητα.

-           Δένδρα αποφάσεων. Συναρτήσεις χρησιμότητας.

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

  1. Υψηλάντης Π., «Επχειρησιακή Έρευνα», εκδ. Προπομπός, Αθήνα 2006.
  2. Φράγκος Χρ., «Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα, Λήψη αποφάσεων με εφαρμογή μαθηματικών μοντέλων» , εκδ. Σταμούλης, Αθήνα 2006. ISBN: 978-960-3516-55-2.
  3. Hillier F.S., Lieberman G.J., 2001, Εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα, εκδ. Παπαζήσης.
  4. Ranindram, Philips, Solberg, 2002, Operations Research, principles and practice, Wiley.
  5. Anderson, Sweeney, Williams, 2001, An Introduction to Management Science, Thomson.

 

 

Πληροφορική στην Υγεία

Τίτλος

Πληροφοριακή στην Υγεία

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3 + Α.Π.=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

5

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

150

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικό (Ε)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τον σπουδαστή στο χώρο των πληροφοριακών συστημάτων υγείας μετά από την ενδελεχή μελέτη των μεθόδων ανάλυσης, σχεδιασμού κι ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων, που είναι αντικείμενο μελέτης του μαθήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης.

Βασικός στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει μια γενική θεώρηση των Πληροφοριακών Συστημάτων Υγείας, να δώσει τη δομή και τα χαρακτηριστικά των εφαρμογών λογισμικού στο περιβάλλον του Νοσοκομείου, να περιγράψει λειτουργικά τα πληροφοριακά συστήματα στους χώρους υγείας. Στόχος επίσης είναι να γίνει μια προσέγγιση για το μέλλον των Πληροφοριακών Συστημάτων Υγείας με παράλληλη αναφορά στα θέματα ασφαλείας τους για τη διασφάλιση του ιατρικού απορρήτου. Τέλος γίνεται μια προσπάθεια να δοθούν στοιχεία για τις εφαρμογές της Τηλεϊατρικής καθώς και για τους τρόπους Τηλεκπαίδευσης (ιατρικού, νοσηλευτικού, διοικητικού προσωπικού και ασθενών) στους χώρους Υγείας και Πρόνοιας.

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

  • Πληροφοριακά Συστήματα Νοσοκομείων
    1. Διοικητικό Οικονομικό
    2. Γραφείο Κίνησης
    3. Φαρμακείο – Υγειονομικό Υλικό
    4. Η διαχείριση της πληροφορίας του ασθενή και ο ιατρικός φάκελος
    5. Πληροφοριακά Συστήματα Εργαστηρίων
    6. Βιοϊατρική Τεχνολογία και Πληροφορική
  • Συστήματα Λήψης Απόφασης στην Υγεία
  • Αρχές Λειτουργίας Πληροφοριακών Συστημάτων στους χώρους Υγείας
  • Διαλειτουργικότητα Πληροφοριακών Συστημάτων Υγείας (DICOM, HL7)
  • Προστασία, ασφάλεια και απόρρητο των πληροφοριών στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας
  • Συστήματα Τηλεϊατρικής
  • Συστήματα Τηλε-εκπαίδευσης προσωπικού

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

  1. 1.Αποστολάκης Ιωάννης Α., Πληροφοριακά συστήματα υγείας, 2002, Εκδότης: Παπαζήσης, ISBN: 960-02-1539-1
  2. 2.Αθηνά Λαζακίδου, Πληροφοριακά Συστήματα Νοσοκομείων & Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Υγείας, Εκδότης: Κλειδάριθμος, ISBN: 960-209-879-1
  3. 3.Michelle A. Green, Mary Jo Bowie, Essentials of Health Information Management: Principles and Practices, CENGAGE Delmar Learning, ISBN: 978-0766845022
  4. 4.Merida L. Johns, Health Information Management Technology: An Applied Approach, Second Edition, AHIMA (American Health Information Management Association), ISBN: 978-1584261414
  5. 5.Αποστολάκης Ι. (2004), Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών στις Μονάδες Υγείας: Προϋποθέσεις και Κρίσιμα Θέματα, Περιοδικό Νέα Υγεία, Τεύχος 43
  6. 6.J.Y.Bansard, D. Rebholz-Schuhmann, G. Cameron, D. Clark, E.van Mulligen, F. Beltrame, E. Del Hoyo Barbolla, F. Martin-Sanchez, L. Milanesi, I. Tollis, J. van der Lei and J.L. Coatrieux, "Medical Informatics and Bioinformatics: A Bibliometric Study", IEEE Transactions on Information Technology in Biomedicine, Vol. 11, No. 3, May 2007.
  7. 7.IMIA Yearbook of Medical Informatics 2006. Stuttgart: Schattauer; 2006. p. 136-44. ISBN 139783794525256
  8. 8.
  9. 9.
  10. 10.Juha Mykkänen, Annamari Riekkinen, Marko Sormunen, Harri Karhunen and Pertti Laitinen, “Designing web services in health information systems: From process to application level”, International Journal of Medical Informatics, Volume 76, Issues 2-3, February-March 2007, Pages 89-95

 

 

Αγγλικά Ειδικότητας ΙΙ

Τίτλος

Αγγλικά Ειδικότητας ΙΙ

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3, Εργ.=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

4

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

150

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Υποχρεωτικό (ΕΥ)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας των σπουδαστών ώστε να είναι ικανοί να χειρίζονται την Αγγλική γλώσσα και την Αγγλική ορολογία της επιστήμης τους  και να ανταποκρίνονται με ευχέρεια και ακρίβεια στις εκάστοτε επικοινωνιακές ανάγκες που θα παρουσιάζονται στο ακαδημαϊκό και μελλοντικό  επαγγελματικό τους περιβάλλον.

Επιμέρους στόχοι:

1. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής αυθεντικού γραπτού  και προφορικού λόγου όπως αυτός εκφέρεται σε πραγματικές καταστάσεις επικοινωνίας σε σχέση με το πεδίο επιστήμης που διδάσκεται στο τμήμα.

2.  Η ανάπτυξη λεξιλογίου και συγκεκριμένης ορολογίας

3. Η διερεύνηση βιβλιογραφίας και συστηματική χρήση λεξικών και άλλων πηγών

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

  1. 1.Ανάλυση, συζήτηση και εννοιολογική προσέγγιση αυθεντικών κειμένων σχετικών με θέματα της ειδικότητας των σπουδαστών: 

Α. Health Economics

B. National Health Systems

C. Sociology of Health

D. Social Policy

E. Organization and Management of Health Units

  1. 2.Εκπόνηση εργασίας από τους σπουδαστές με θέμα της επιλογής τους σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα τους στην επιστήμη τους. Παρουσιάσεις των εργασιών με role-playing, debates, interviews and discussions και με την χρήση νέων τεχνολογιών.

Η διεξαγωγή του μαθήματος γίνεται με διαλέξεις, σημειώσεις,  υλικό και κείμενα του διδάσκοντα καθώς και κείμενα προτεινόμενα από τους καθηγητές του τμήματος Δ.Μ.Υ.Π.

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

  1. ΑγγλοΕλληνικόν & ΕλληνοΑγγλικόν Λεξικό Εμπορικών-Τρσπεζικών και Οικονομικών Όρων, Ι. Χρυσοβιτσιώτης και Σταυρακόπουλος Ι, Εκδ. Παπαζήση
  2. Collins COBUILD English Dictionary for Advanced Learners
  3. Longman Business English Dictionary
  4. Oxford English-Greek Learner’s Dictionary, D.N. Stavropoulos and A.S. Hornby
  5. Oxford Greek-English Learner’s Dictionary, D.N. Stavropoulos
  6. Longman Business English Dictionary

 

 

Οργάνωση και Διοίκηση Νοσοκομείων

Τίτλος

Οργάνωση και Διοίκηση Νοσοκομείων

 

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3 + ΑΠ=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

7

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

150

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Υποχρεωτικό (Ε)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

  • Η εισαγωγή του σπουδαστή σε νέες μορφές και συστήματα διοίκησης και διαχείρισης μονάδων υγείας, όπως αυτά αναπτύσσονται στο διεθνή χώρο.
  • Η παρουσίαση των νέων βασικών παραμέτρων που εμπλέκονται στη διαχείριση των νοσοκομειακών συστημάτων καθώς και χρήσης νέων τεχνικών.
  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του σπουδαστή μέσα από τη χρήση των νέων τεχνικών διαχείρισης των νοσοκομειακών συστημάτων.

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

 

Σύγχρονες μονάδες υγείας, έννοια, τύποι, χαρακτηριστικά.

Νοσοκομειακό προϊόν - Πελάτης - Παραγωγός.

Συστήματα διαχείρισης μονάδων υγείας (Μ.Β.Ο., Μ.Β.W.A.).

Διαχείριση προβλημάτων. Διαχείριση χρόνου. Διαχείριση διατομεακών ομάδων εργασίας. Διαχείριση νοσοκομειακών κλινών.

Μεθοδολογία σχεδιασμού και οργάνωσης υπηρεσιών υγείας.

Αξιολόγηση αποδοτικότητας μονάδων υγείας, βέλτιστα πρότυπα αποδοτικότητας (D.Ε.Α.).

Ανάλυση περιπτώσεων (case-studies)

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

  1. Λ. Λιαρόπουλος Οργάνωση Υπηρεσιών & Συστημάτων υγείας ΒΗΤΑ Αθήνα 2007
  2. Wolper LF Διοίκηση υπηρεσιών υγείας, Mediforce
  3. Bonvissuto Ca. Et al., "Preparing Health Care Organizations For Successful Case Management Programs", Summer Publ. 1997
  4. Bradley W., Glarow T., "Managing Health promotion Programs", Human Kinetics, 1994
  5. Jolly d., Gerbaud I., "The Hospital of Tomorrow", King Edward's Hospital Fund, 1994, London.

 

 

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων ΜΥΠ

Τίτλος

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων ΜΥΠ

Ώρες διδασκαλίας (εβδομαδιαίες)

4 (Θ=3, ΑΠ=1)

Πιστωτικές-Διδακτικές Μονάδες

6

Φόρτος εργασίας εξαμήνου

150

Εξάμηνο (τυπικό)

Ε

Κατηγορία (επίπεδο) μαθήματος

Υποχρεωτικό (ΕΥ)

Προαπαιτούμενα

ΟΧΙ

Σκοπός-Στόχοι:

Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη του εννοιολογικού και θεωρητικού υπόβαθρου των σπουδαστών στο αντικείμενο της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων.

Θα συζητηθεί ο ρόλος των Διευθύνσεων Προσωπικού σε έναν σύγχρονο δημόσιο οργανισμό. Στην συνέχεια αφού αναλυθεί η τρέχουσα κατάσταση διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων στους ελληνικούς οργανισμούς θα παρουσιασθούν τα πιο σύγχρονα μοντέλα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα και θα εστιάσουμε σε συγκεκριμένα παραδείγματα από τον χώρο των νοσοκομείων και των κοινωνικών υπηρεσιών. Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι:

  • Να αποκτήσουν οι σπουδαστές γνώση των σπουδαιότερων εννοιών και μεθόδων Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων.
  • Να αποκτήσουν οι σπουδαστές γνώσεις σχετικά με τρόπους επίλυσης διαφορών, διευθέτησης συγκρούσεων και διαπραγματεύσεων στον εργασιακό χώρο, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
  • Να αφομοιώσουν οι σπουδαστές τη σπουδαιότητα των ρόλων του manager - ηγέτη, των λειτουργιών και των ικανοτήτων που συνδέονται με αυτούς.

Περίγραμμα - Περιεχόμενα - περιγραφή μαθήματος:

 

  • Το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των σύγχρονων οργανώσεων.
  • Η ανάδειξη του ρόλου του ανθρώπινου παράγοντα.
  • Νέες μορφές απασχόλησης. Απασχολησιμότητα.
  • Από τη Διοίκηση Προσωπικού στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων.
  • Στρατηγική επιχείρησης.
  • Οργανωσιακή Κουλτούρα και Στρατηγική Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων. Πολιτικές.
  • Το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον (ικανοποίηση εργαζομένων, αφοσίωση, στρες, ισορροπία εργασιακής οικογενειακής /προσωπικής ζωής, ανασφάλεια εργασίας, εργασιακή επιχειρησιακή ηθική κοινωνική ευθύνη).
  • Υποκίνηση.
  • Ηγεσία.
  • Προγραμματισμός ανθρώπινου Δυναμικού
  • Επιλογή Προσωπικού
  • Συμπεριφορά- Απόδοση - Παραγωγικότητα
  • Διοίκηση Αλλαγών - Μελέτη Περίπτωσης 1
  • Διευθέτηση διαπροσωπικών και διομαδικών συγκρούσεων - Μελέτη Περίπτωσης 2
  • Επικοινωνία - Μελέτη Περίπτωσης 3
  • Ομάδες και Ρόλοι - Μελέτη Περίπτωσης
  • Εκπαίδευση- αξιολόγηση ανθρώπινου δυναμικού
  • Μελέτες περιπτώσεων.

Βιβλιογραφία (βασική-ενδεικτική-προτεινόμενη):

 

  • Μπιτσάνη Ε., (2006) , Διοίκηση Ανθρωπίνων πόρων. Σύγχρονες προσεγγίσεις της διοικητικής και οργανωσιακής συμπεριφοράς,  Διόνικος, Αθήνα
  • Χυτήρης  Λ., (2001), Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων, Interbooks, Αθήνα
  • Χυτήρης Λ., (2001), Οργανωσιακή Συπεριφορά. 3η έκδοση, Interbooks, Αθήνα
  • Frisque, D. A. & Kolb, J. A. (2006). Ethics training for office professionals: An examination of pre and post-training attitudes, knowledge, and analysis of ethical dilemmasBowling GreenOH: 2006 Conference Proceedings of the Academy of Human Resource Development.
  • Kolb, J. A., & Gray, B. L. (2005). Building a leadership community: One university's experienceBowling GreenOH: 2005 Conference Proceedings of the Academy of Human Resource Development.

 

  • Kolb, J. A., Frisque, D. A., & Lin, H. (2004). Ethics in the curriculumUniversity Park, A: Proceedings of Ninth Annual Values and Leadership Conference.

 

 

  • MacTavish, M., & Kolb, J. A. (2005). How educational leaders can influence authentic learning: Moving beyond empowerment to engagementUniversity ParkPA: Proceedings of the Tenth Annual Values and Leadership Conference.
  • Nolan (B.C.), (2001), (επιμ). Public Sector Reform: An International Perspective, Palgrave MacMillan
  • Senge (P), (1990,) The Fifth Discipline: the Art & Practice of the Learning Organization, New.York., Doubleday, 424 σελ.

 

Άρθρα

  • Kolb, J. A., & Gray, B. L. (2007). Using collaborative alliances to build leadership capacity: A five-year initiative. Central Business Review26(2), 11-16.
  • Kolb, J. A., & Sandmeyer, L. E. (2007). Building a framework that supports project teams: An example from a university/community collaborative initiative. In F. M. Nafukho & T. J. Chermack (Eds.), 2007 Conference Proceedings of the Academy of Human Resource Development ((pp. 368-374)). Bowling GreenOH: The Academy of Human Resource Development.

 

  • Lin, H., & Kolb, J. A. (2007). Ethical issues experienced by learning technology practitioners in design and training situations. Representing the Cutting Edge: The top ten papers from the 2006 Academy of Human Resource Development Proceedings (Monograph)1, 37-44.