ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ, ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

 

 

ΓΡΑΦΕΙΟ: Γ1.05 (Νέο κτίριο)
ΤΗΛ.:  27210 45324
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΗΜΕΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ: Παρασκευή 13:00 -15:00

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

PERSONAL WEBPAGE / ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

Μπιτσάνη Ευγενία Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ,  πολιτικός επιστήμονας διδάκτορας πολιτιστικής πολιτικής και διοίκησης με ειδίκευση σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και με μεταδιδακτορική έρευνα στο πεδίο της κοινωνικής διάστασης του πολιτισμού και της διαχείρισης των διαπολιτισμικών σχέσεων. Εμπειρογνώμονας πολιτιστικής πολιτικής, και διαπολιτισμικού διαλόγου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και έχει διευθύνει πολλά ερευνητικά και επιχειρησιακά διεθνή και ευρωπαϊκά προγράμματα στον τομέα του πολιτισμού και της κοινωνικής πολιτικής , και πολιτιστικής πολιτικής , πολιτισμικής διαχείρισης (EUROMED HERITAGE, CULTURE 2006, EQUAL, LEADERII , LEADER PLUS, URBAN κλπ). Έχει εμπειρία δε, ως project & scientific manager πολλών ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων στον τομέα του EQUAL, URBAN, INTERREG και άλλα χρηματοδοτούμενα από το ΕΚΤ και ΕΤΠΑ κλπ Έχει συνεργαστεί ως ειδική σε θέματα πολιτιστικής διαχείρισης με αρκετούς Δήμους και Δημοτικές επιχειρήσεις πολιτιστικής ανάπτυξης,

όπως επίσης και μεγάλους πολιτιστικούς οργανισμούς και εμπορικά επιμελητήρια .

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν θέματα ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού , μοντέλα διαπολιτισμικής διοίκησης, πολιτιστικής πολιτικής και διοίκηση και σχεδιασμό πολιτιστικών πολιτικών ιδίως σε πολυπολιτισμικές κοινωνίες. Έχει δημοσιεύσει πλήθος άρθρων σε διεθνή έγκυρα επιστημονικά περιοδικά γύρω από τα ζητήματα αυτά . Είναι δε συγγραφέας των βιβλίων : «Πολιτισμική Διαχείριση και Περιφερειακή ανάπτυξη. Σχεδιασμός πολιτιστικής πολιτικής και πολιτιστικού προϊόντος» και «Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων: Ζητήματα και σύγχρονες προσεγγίσεις στη θεωρία της οργανωσιακής και διοικητικής συμπεριφοράς», και «Η ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στον τομέα του πολιτισμού. Μία εναλλακτική πρόταση περιφερειακής ανάπτυξης», και “The investiment in art and culture for sustainable development of the european cities and regions: a response to the crisis and social cohesion”.

Στην τελευταία της μονογραφία με τίτλο “Intercultural City Identity” and “Human Intercultural Cities” (H.I.C) An Ontological/dynamic Model for the Social Cohesion of Modern and Post-Modern Cities.” Research monograph Nova Publishers NY USA, προτείνει ένα καινοτόμο μοντέλο συμ-βίωσης στις σύγχρονες πόλεις.

PUBLICATIONS (in pdf)

 

  1. 1.Bitsani E., (2016).  “Migration memory, cultural heritage: a vehicle of the city’intercultural identity. The case study of the Eastern Greek Community and the Greek museums in Trieste Italy”, in Cogents Arts and Humanities  in press ISSN 2331-1983 Francis & Taylor.

 

 

 

  1. 2.Bitsani E., Kapos P., Christopoulou St. (2016). “Cultural communication in the Information and Knowledge Society: dimensions, challenges and transformations of the communication process between the European cultural organizations of the 21st century. Case Study: The communicative planning of the Athens Concert Hall” International Journal of Emerging Research in Management and Technology volume 5 issue 3, ISSN: 2278-9359.

 

 

Bitsani, E. & Elefteriou A. (2014). “The Management of Natural World Heritage Sites as an Essential Component of Cultural Tourism and Sustainable Development- The Tokaj-Hollókö Case Study in Northeastern Hungary: From a National/Local PastTowards an International/Global Future” in Nada Columbus ed. (2014). Tourism Development and Management NOVA NY USA.

 

Μπιτσάνη, Ε. (2014). «Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σε περίοδο κρίσης. Το ερευνητικό παράδειγμα του Γ.Ν. Χατζηκώστα Μεσολογγίου»., Επιθεώρηση Διοικητικής Επιστήμης, υπό έκδοση.

 

Bitsani E. (2015). “The intercultural relations as a main factor of intercultural social capital for socioeconomic development in multicultural societies. The research example of Trieste, Italy”. In VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations in press (accepted).

 

Bitsani E. (2014) Intercultural City Identity” and “Human Intercultural Cities” (H.I.C) A Conceptual Model for the Social Cohesion of Modern and Post-Modern Cities. The research example of Trieste italy” research monograph Nova Publishers. 

 

Bitsani E. (2013) “Investing in art and culture for sustainable development of the european cities and regions: a response to the crisis and social cohesion?” research monograph NelFuturo FrancoAngeli editions.

 

Bitsani E. (2013). Theoretical Approaches to the Organizational Culture and the Organizational Climate: Exploratory Research Examples and Best Policies in Health Care Services Journal of Human Resource Management 2013; 1(4): 48-58.

 

Bitsani, E. and Kavoura, A. (2013). Accessibility versus advertising for mountain tourism: the case of Nafpaktia, Tourismos, An International Multidisciplinary Journal of Tourism.

 

Kavoura, A and Bitsani, E. (2013) Managing the World Heritage Site of the Acropolis, Greece International Journal of Advances in Culture and Tourism Hospitality Research 7, 1, 58-67

 

Bitsani, E. and Kavoura, A. (2012) Connecting enological and gastronomical tourism at the Wine Roads, Veneto, Italy for the promotion and development of agrotourism, Journal of Vacation Marketing, 18 (4) 301-312.

 

Bitsani, E. and Kavoura, A. (2011) Organizational Networks, Migration, and Intercultural Relations in Trieste, Italy, International Journal of Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research, 4, 3, 26-37

 

 

Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

 

Bitsani, Ε. and Kavoura, A. (2010) Application of the rural tour methodology for advertising and promoting rural areas in Eastern Europe, in The Economies of the Balkan and Eastern Europe Countries in the Changed World, Chapter 4, pp. 306-322, Karasavvoglou (Ed), Cambridge Publishing.

 

Kavoura, A. and Bitsani, E. Investing in culture and intercultural relations for advertising and sustainable development of the contemporary European city within the framework of international city branding and marketing: The case study of the Intercultural Festival of Trieste, Italy. Advertising: Types of Methods, Perceptions and Impact on Consumer Behavior. USA: Nova Publishers

 

Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Διεθνών Επιστημονικών Συνεδρίων με Κριτές

 

Bitsani Ε. (2014), “Integrating immigrants and ethnic minorities in the socio-political structures as a tool for social cohesion and intercultural relations in the multicultural societies: The research example of Trieste, Italy.in International conference "Rethinking EU Immigration: legal developments, management and practices", that will take place on March 13-14, 2014 in Bucharest, Romania. (paper accepted).

 

Bitsani, E. (2013) Promoting Traditions of Multicultural Communities as a Tool for Social Cohesion in Trieste, Italy , Paper presented in The 2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, 13-17 September, Prague, ELSEVIER publications (υπό έκδοση).

 

Bitsani, E. and Kavoura, A. (2013) Promoting Traditions of Multicultural Communities as a Tool for Social Cohesion in Trieste, Italy Host Perceptions of RURAL TOUR Marketing to Sustainable Tourism in Central Eastern Europe. The Case Study of Istria, Croatia, Paper presented in The 2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, 13-17 September, Prague, ELSEVIER publications (υπό έκδοση).

 

Kavoura, A. and Bitsani, E. (2013) Methodological Considerations for Qualitative Communication Research. Paper presented in The 2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing, 13-17 September, Prague, ELSEVIER publications (υπό έκδοση).

{/tabs}