ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Κωδικός μαθήματος
04.04Κ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Γενικού Υποβάθρου

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα κατέχουν:

Γνώσεις: Να εμβαθύνουν στο ρόλο της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας στη σύγχρονη οικονοµική πραγματικότητα. Θα έχουν κάνει κτήμα τους τα θεμελιακά συστατικά στοιχεία ενός επιχειρηματικού σχεδίου, και θα έχουν εξοικειωθεί µε τη «Νέα επιχειρηματικότητα» και την κοινωνία των πληροφοριών (νέα επιχειρηματικά μοντέλα, οργάνωση κατανεμημένων οργανισµών, δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων κ.λπ.). Θα έχουν τέλος εντρυφήσει στις έννοιες των συστημάτων συστάσεων, των ηλεκτρονικών πληρωμών και τις αξιολόγησης του e-Επιχειρείν.

Δεξιότητες: Να κατανοούν και να επιλύουν θέματα διασύνδεσης συστημάτων και οργανισμών και γενικότερα διάφορα πρακτικά θέματα που σχετίζονται με την επιχειρηματική. Να προσεγγίζουν τις νέες τάσεις της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας και το ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε αυτή την κατεύθυνση.

Ικανότητες: Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές της ηλεκτρονικής επιχειρηµατικότητας και τις εφαρμογές της όπως: επιχείρηση – επιχείρηση (B2B), επιχείρηση – καταναλωτής (B2C), επιχείρηση – δηµόσιοι φορείς (B2G), ηλεκτρονικά καταστήµατα, ηλεκτρονικές δηµοπρασίες, ηλεκτρονικές αγορές κα ανάπτυξη στρατηγικής για το ηλεκτρονικό επιχειρείν.

Γενικές Ικανότητες

Οι ικανότητες που αναμένεται να αποκομίσει ο πτυχιούχος είναι οι ακόλουθες:

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Λήψη αποφάσεων με χρήση ΤΠΕ

Αυτόνομη και ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση και ανάλυση της στρατηγικής και εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν από άποψη επιχειρησιακή και τεχνολογική. Η ανάλυση αυτή γίνεται σε επιμέρους επιχειρησιακές λειτουργίες (μάρκετινγκ, εφοδιαστική αλυσίδα και λοιπές διοικητικές λειτουργίες, κτλ.) και σε διάφορα πεδία επιχειρηματικής δράσης.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα που αποτυπώνονται παρακάτω.

Βασικές αρχές του ηλεκτρονικού εμπορίου και επιχειρείν

Εφαρμογές επιχείρηση προς επιχείρηση και επιχείρηση προς καταναλωτή

Επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου (παρουσίαση κι ανάλυση)

Ανάπτυξη εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου, ανάπτυξη στρατηγικής για το ηλεκτρονικό επιχειρείν (eBusiness)

Ηλεκτρονικά καταστήματα, ηλεκτρονικές αγορές

Ηλεκτρονικές προμήθειες, ηλεκτρονική τιμολόγηση

 

Κύκλος ζωής πελάτη σε μια Ηλεκτρονική Επιχείρηση

Ηλεκτρονικές πληρωμές

Εισαγωγικές έννοιες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Αλγόριθμοι και Συστήματα Συστάσεων

Μετρικές αξιολόγησης του e-Επιχειρείν

Σύγχρονες τάσεις του ηλεκτρονικού επιχειρείν

Κοινωνικά και ηθικά ζητήματα

Μελέτες περίπτωσης:

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές εξασκούνται σε θέματα της θεωρίας και υλοποιούν ασκήσεις εξοικείωσης με το γνωστικό αντικείμενο που αφορά την ανάλυση, σχεδίαση και υλοποίηση μιας Ηλεκτρονικής Επιχείρησης. Μέσω αυτής της εξάσκησης, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και εμπειρία ώστε να μπορούν να:

Αναλύσουν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες μιας Ηλεκτρονικής Επιχείρησης και να καταγράψουν τη λογική δομή των δεδομένων που χρησιμοποιεί.

Σχεδιάσουν την ηλεκτρονική επιχείρηση εφαρμόζοντας καλές πρακτικές που να στοχεύουν στην ευχρηστία και τη φιλικότητα προς το χρήστη.

Εγκαθιστούν και να υλοποιούν διαδικτυακούς τόπους με χρήση έτοιμων πακέτων λογισμικού (π.χ. Microsoft Frontpage).

Χρησιμοποιούν έτοιμα πακέτα λογισμικού (π.χ. Joomla) για την υλοποίηση μιας διαδικτυακής επιχείρησης

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.

Διαλέξεις πρόσωπο με πρόσωπο

Ανάρτηση υλικού για περαιτέρω μελέτη και επίλυση ασκήσεων πράξης στην πλατφόρμα e-class

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία ως εξής:

Μελέτες περίπτωσης κι εκπόνηση ασκήσεων με χρήση ελεύθερα διαθέσιμων πακέτων διαχείρισης περιεχομένου

Πρόσθετο κι ελεύθερα διαθέσιμο υλικό για την εμπέδωση στοιχείων θεωρίας κι επίλυση ασκήσεων πράξης μέσω διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Επικοινωνία με φοιτητές μέσω πλατφόρμας e-class

 

 

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Ασκήσεις και μελέτες περίπτωσης όπου οι φοιτητές σε μικρές ομάδες θα ασκούνται στην εφαρμογή της θεωρίας. Οι ασκήσεις θα παρουσιάζονται από το διδάσκοντα και θα επιλύονται από τους φοιτητές ασύγχρονα. Η απάντηση θα παρέχεται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας e-class ή εργαλείων υπολογιστικής νέφους (webmail, google-drive κλπ.) 36
Αυτοτελής Μελέτη 75
Σύνολο μαθήματος 150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Η αξιολόγηση θα διενεργείται στην ελληνική γλώσσα με τρεις διακριτούς τρόπους:

Ενδιάμεση αξιολόγηση κατά την 7η ή 8η εβδομάδα (20%) που θα πραγματοποιείται με: Ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Ασκήσεις πράξης (20%) που θα αξιολογούνται ως εξής: Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων σε ομάδες, σύνταξη αναφοράς για την προτεινόμενη επίλυση, δημόσια παρουσίαση

Τελική εξέταση (60%) που θα πραγματοποιείται με: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Επίλυση προβλημάτων, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ανάπτυξη στοιχείων θεωρίας, Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη, Μελέτη περίπτωσης, Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Turban Efraim, Outland Jon, King David, “Ηλεκτρονικό εμπόριο-Εργαλείο διοίκησης και αξιοποίησης κοινωνικών δικτύων”, Edition: 1/2020, ISBN: 9789925576524, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD

Dave Chaffey, «Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ηλεκτρονικό Εμπόριο», 6η έκδοση, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2016, ISBN 978-960-461-671-8

Laudon Κ., Traver C. C, «Ηλεκτρονικό Εμπόριο»,10η έκδοση, Εκδόσεις Παπασωτηρίου, 2013, ISBN 978-960-491-085-4

Χρήστος Γεωργιάδης, “Τεχνολογίες παγκόσμιου ιστού και ηλεκτρονικού εμπορίου - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ”, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ebooks, Κάλλιπος, 2015, (διαθέσιμο από: https://repository.kallipos.gr/pdfviewer/web/viewer.html?file=/bitstrea…)