ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Κωδικός μαθήματος
03.03K
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Γ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η Οικονομική των Επιχειρήσεων (Managerial Economics) είναι η εφαρμογή της οικονομικής θεωρίας στις επιχειρηματικές αποφάσεις. Με το μάθημα αυτό επιδιώκεται ο φοιτητής να κατανοήσει το πλαίσιο εφαρμογής της μικροοικονομικής θεωρίας στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά τις εξής γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες:

Γνώσεις: Είναι σε θέση να εξηγεί τις επιχειρηματικές αποφάσεις που είναι κατάλληλες, ανάλογα με (α) τη συμπεριφορά του καταναλωτή∙ (β) τις συνθήκες κόστους∙ (γ) τη δομή της αγοράς∙ (δ) του κόστους συναλλαγής.

Δεξιότητες: Είναι σε θέση διαχείρισης αριθμητικών δεδομένων για (α) ανάδειξη ενός επιχειρηματικού θέματος∙ (β) περιγραφή σχέσεων μεταξύ μικροοικονομικών μεταβλητών.

Ικανότητες: Είναι σε θέση να (α) αναλύει το οικονομικό περιβάλλον της επιχείρησης και (β) να προσαρμόζει τις επιχειρηματικές αποφάσεις, ανάλογα με τους περιορισμούς που τίθενται από αυτό.

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη Εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

Λήψη διοικητικής απόφασης – Οικονομικά υποδείγματα

Προσδιορισμός τιμής και ποσότητας

Υπολογισμός της ελαστικότητας

Πρόβλεψη των επιλογών του καταναλωτή

Κατανόηση βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων σχέσεων εισροών και εκροών κατά την παραγωγή

Διοικητικές αποφάσεις βάσει κόστους

Προσδιορισμός του επιπέδου παραγωγής που μεγιστοποιεί το κέρδος

Απόφαση για κάθετη ολοκλήρωση

Απόφαση για το μέγεθος παραγωγής βραχυχρονίως και μακροχρονίως σε ανταγωνιστικό κλάδο

… μονοπωλιακό κλάδο

… ολιγοπωλιακό κλάδο

… μονοπωλιακό ανταγωνισμό

Λήψη διοικητικών αποφάσεων σε καθεστώς αβεβαιότητας

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Γραπτή εργασία 20
Αυτοτελής Μελέτη 91
Σύνολο μαθήματος 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική

(α) Γραπτή πρόοδος (30%)

(β) Γραπτή εργασία (10%)

(γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%)

που περιλαμβάνουν:

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις

Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Perlof, J. & Brander, J. (2018), Διοικητική Οικονομική και Στρατηγική των Επιχειρήσεων, Αθήνα: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77107350.

Salvatore D. (2012), Επιχειρησιακή Οικονομική, Αθήνα: ΔΑΡΔΑΝΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33074386.