Image
DataBase

 

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εργαστηρίου Επιχειρηματικής Νοημοσύνης και Αναλυτικής

(Business Intelligence and Analytics Laboratory)


 

ΦΕΚ Εσωτερικού Κανονισμού

 

Άρθρο 1

Μετονομασία

Μετονομάζεται το «Εργαστήριο Συστημάτων Πληροφοριών Διοίκησης και Ποσοτικής Ανάλυσης Δεδομένων (LAIQDA)», το οποίο λειτουργεί στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών, της Σχολής Διοίκησης, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε «Εργαστήριο Επιχειρηματικής Νοημοσύνης και Αναλυτικής (Business Intelligence and Analytics Laboratory)» με Ακρωνύμιο B.I.A.Lab, , το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομιών και εξειδικευμένης εκπαίδευσης στο πλαίσιο του ρόλου και της αποστολής του, στα γνωστικά αντικείμενα της Επιχειρηματικής Νοημοσύνης και Αναλυτικής και ειδικότερα στα επιστημονικά αντικείμενα που εμπεριέχονται στο αντικείμενο ερευνάς του, τόσο σε περιφερειακό, όσο και σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.



 

Άρθρο 2

Σκοπός - Αποστολή

Η αποστολή και ο σκοπός του Εργαστηρίου είναι:

  1. Η κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των διδακτικών και ερευνητικών αναγκών του Τμήματος, όπως και άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε θέματα που εμπίπτουν στο γνωστικό αντικείμενο του Εργαστηρίου και αποτελούν μέρος του προγράμματος σπουδών.

  2. Η εκπαίδευση (θεωρητική και πρακτική άσκηση) ειδικευμένων επιστημόνων στο γνωστικό αντικείμενο που καλύπτει το Εργαστήριο και προβλέπεται από τον νόμο.

  3. Η κάθε μορφής συνεργασία, με ακαδημαϊκά και ερευνητικά Ιδρύματα της ημεδαπής και αλλοδαπής, εφόσον οι στόχοι συμπίπτουν, συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με εκείνους του Εργαστηρίου.

  4. Η διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημερίδων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων, η πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων και η πρόσκληση επιστημόνων αναγνωρισμένου κύρους.

  5. Η παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία.

  6. Η παροχή γνωμοδοτήσεων σε θέματα (π.χ. νομικών περιπτώσεων) που άπτονται του γνωστικού αντικειμένου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  7. Η συλλογή, επεξεργασία, αποθήκευση και διάθεση δεδομένων.

  8. Η ανάληψη συμβουλευτικών ή αναπτυξιακών έργων και μελετών, με σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών της κοινωνίας.

  9. Η έκδοση δελτίων και επιστημονικών περιοδικών.



 

Ειδικότερα, για την παροχή υπηρεσιών του Εργαστηρίου προς τρίτους, ισχύουν τα ακόλουθα:

  1. Προϋποθέσεις του Εργαστηρίου σε προσωπικό-υποχρεώσεις και κόστος:

α) Έχει τουλάχιστον ένα (1) μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, του οποίου το γνωστικό αντικείμενο είναι συναφές με το αντικείμενο των υπηρεσιών που παρέχει το πανεπιστημιακό εργαστήριο,

β) Δεν παρεμποδίζονται οι ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών,

γ) Οι δραστηριότητες που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών δεν προκαλούν επιβάρυνση εις βάρος του προϋπολογισμού του Α.Ε.Ι.,

δ) Η κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι εύλογη και δίκαιη και το Εργαστήριο εφαρμόζει κοστοστρεφή μεθοδολογία τιμολόγησης επί των υπηρεσιών αυτών,

ε) Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι σύμφωνες με τον σκοπό και το αντικείμενο του Εργαστηρίου, όπως αυτός καθορίζεται στην απόφαση ίδρυσής του και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του,

στ) Το προσωπικό του είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο και επαρκεί για την παροχή υπηρεσιών προς τρίτους.

  1. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του Εργαστηρίου πρέπει να πληρούν μια τουλάχιστον από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) να παρουσιάζουν επιστημονικό ενδιαφέρον και να προάγουν στην εξέλιξη της επιστήμης, 

β) να ενισχύουν την εξωστρέφεια του Ιδρύματος,

γ) να ωφελούν την κοινωνία και την οικονομία, να ανταποκρίνονται στις αναπτυξιακές ανάγκες του Ιδρύματος και της χώρας, να προωθούν τη διάχυση της γνώσης την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας, την καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και να συμβάλλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

  1. Με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών, κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή του Εργαστηρίου, καθορίζεται το ακριβές ύψος της τιμής κάθε είδους ομοειδών υπηρεσιών που παρέχονται προς απροσδιόριστο αριθμό φυσικών προσώπων. Η εισήγηση, πέραν των στοιχείων των προϋποθέσεων που πρέπει να ακολουθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες, περιλαμβάνει: α) το είδος και την περιγραφή κάθε υπηρεσίας, β) την τιμή ανά είδος υπηρεσίας, γ) το εύρος τιμολόγησης από τρίτους οικονομικούς φορείς, εφόσον υπάρχουν, που προσφέρουν ταυτόσημες υπηρεσίες, και δ) οικονομοτεχνική ανάλυση κόστους της υπηρεσίας, στην οποία περιλαμβάνεται υπολογισμός του κόστους απασχόλησης προσωπικού, των αναλωσίμων και λοιπών ειδών, των πάγιων δαπανών και της απόσβεσης εξοπλισμού.

  2. Οι τιμές ταυτόσημων υπηρεσιών μεταξύ του ίδιου ή άλλου πανεπιστημιακού εργαστηρίου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου δεν δύνανται να διαφέρουν ουσιωδώς μεταξύ τους.

  3. Αν παρέχονται υπηρεσίες από το Εργαστήριο, των οποίων η διαδικασία κοστολόγησης ρυθμίζεται από την κείμενη νομοθεσία, εφαρμόζεται η εν λόγω νομοθεσία.



 

Άρθρο 3

Αντικείμενο Έρευνας – Τομείς Δραστηριότητας

Τα βασικά Ερευνητικά Αντικείμενα/Τομείς Δραστηριότητας του Εργαστηρίου είναι τα εξής:

  1. Επιχειρηματική Νοημοσύνη

  2. Αναλυτική

  3. Τεχνητή Νοημοσύνη (Κλασική ΤΝ, Υπολογιστική Νοημοσύνη, Μηχανική Μάθηση, Ρομποτική, Νοήμονα Συστήματα, κ.λπ.) και εφαρμογές

  4. Στατιστική 

  5. Επιχειρησιακή Έρευνα/Διοικητική Επιστήμη.

  6. Εφαρμοσμένα Μαθηματικά

  7. Σήματα, Συστήματα και Έλεγχος.

  8. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης.

  9. Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.

  10. Νομοθεσία και Δίκαιο Τεχνολογίας για το χώρο των Επιχειρήσεων και των Οργανισμών.



 

Άρθρο 4

Προσωπικό

  1. Οι υποχρεώσεις των μελών του Εργαστηρίου, των συνεργαζόμενων μελών και του έκτακτου προσωπικού καθορίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό του ιδρύματος και την ισχύουσα νομοθεσία. 

  2. Το Εργαστήριο στελεχώνεται μετά από αίτησή τους στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών από:

  • Καθηγητές και Λέκτορες του Τμήματος, που το γνωστικό αντικείμενο της θέσης που κατέχουν εμπίπτει στα διδακτικά και ερευνητικά αντικείμενα του Εργαστηρίου. 

  • Μέλη Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) του Τμήματος που το γνωστικό αντικείμενο της θέσης που κατέχουν εμπίπτει στα γνωστικά και ερευνητικά αντικείμενα του Εργαστηρίου.

  • Μέλη Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) του Τμήματος που το γνωστικό αντικείμενο της θέσης που κατέχουν εμπίπτει στα γνωστικά και ερευνητικά αντικείμενα του Εργαστηρίου.

  • Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του Τμήματος που το γνωστικό αντικείμενο της θέσης που κατέχουν εμπίπτει στα γνωστικά και ερευνητικά αντικείμενα του Εργαστηρίου.

  • Μέλη του Λοιπού Επιστημονικού Προσωπικού του Τμήματος.

  • Μέλη Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου τοποθετούνται και απασχολούνται στο εργαστήριο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  • Επισκέπτες καθηγητές και ερευνητές που ανήκουν σε άλλα Α.Ε.Ι./Ερευνητικά κέντρα και συνεργάζονται κατά περίπτωση με το Εργαστήριο.

  • Ερευνητές επί συμβάσει.

  • Επιστημονικοί συνεργάτες σύμφωνα με τη ισχύουσα νομοθεσία.

  • Πρόσθετο ερευνητικό, επιστημονικό, διοικητικό, τεχνικό και λοιπό προσωπικό με σύμβαση έργου ή εργασίας ορισμένου χρόνου σε περίπτωση εκτέλεσης έργων/προγραμμάτων.

  • Προσωπικό του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου για την εκτέλεση πρόσθετου έργου επ’ αμοιβή.

  • Μεταδιδακτορικοί ερευνητές, διδάκτορες, υποψήφιοι διδάκτορες, μεταπτυχιακοί φοιτητές.

  1. Το προσωπικό του Εργαστηρίου είναι υποχρεωμένο να συμβάλλει με όλες τις δυνάμεις του στην εύρυθμη λειτουργία του, να καλλιεργεί και να αναπτύσσει περαιτέρω τις γνώσεις του, παρακολουθώντας τις επιστημονικές εξελίξεις, και γενικά να εκτελεί τα καθήκοντά του ευσυνείδητα.



 

Άρθρο 5

Διοίκηση του Εργαστηρίου - Αρμοδιότητες

  1. Το Εργαστήριο διευθύνεται από μέλος Δ.Ε.Π. του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών που ανήκει στη βαθμίδα του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή και εκλέγεται ή ορίζεται σύμφωνα με τη διαδικασία που υπαγορεύεται από τις κείμενες διατάξεις.

  2. Ο Διευθυντής του Εργαστήριου:

  • Συντονίζει το διδακτικό (προπτυχιακό-μεταπτυχιακό) και ερευνητικό έργο των μελών ή των Ερευνητικών Ομάδων.

  • Μεριμνά για τη στελέχωση και την ασφάλεια του προσωπικού και των φοιτητών.

  • Διαχειρίζεται τον εξοπλισμό και τις υποδομές.

  • Αναθέτει τις αρμοδιότητες στους υπευθύνους για την καταγραφή του εξοπλισμού, την απόσυρση του εξοπλισμού, την οικονομική διαχείριση, την κατανομή των χώρων, τη διαχείριση των αναλωσίμων υλικών, τη συντήρηση του εξοπλισμού και υπογράφει κάθε έγγραφο που αφορά στη λειτουργία του.

  • Μεριμνά για τη πιθανή διαπίστευση του Εργαστηρίου, διακρίβωση του εξοπλισμού και επικύρωση αναλυτικών μεθόδων.

  • Εκπροσωπεί το Εργαστήριο στα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου.

  • Εκπονεί τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Εργαστηρίου.

  • Συντάσσει τον ετήσιο και τριετή απολογισμό και τον αποδίδει στην σχετική ακαδημαϊκή μονάδα όταν του ζητηθεί.

  • Μεριμνά για την προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας του εργαστηρίου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  • Μεριμνά για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  • Υποχρεούται να εξασφαλίσει σχετικές άδειες σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για θέματα βιοηθικής και δεοντολογίας πριν απ’ την έναρξη της σχετικής έρευνας.

  • Υποχρεούται να εξασφαλίσει σχετικές άδειες, εφόσον απαιτούνται, για θέματα βιο-ασφάλειας, σύμφωνα με την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία, ενημερώνοντας ταυτόχρονα και τις αρμόδιες ακαδημαϊκές μονάδες του Πανεπιστημίου (Τμήμα και Σχολή).

  • Εισηγείται προς τη Συνέλευση του Τμήματος τον ανώτατο αριθμό των πανεπιστημιακών εργαστηρίων με τα οποία τα μέλη Δ.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π., Ε.Τ.Ε.Π. και Ε.Ε.Π. του Εργαστηρίου ανάλογα με το γνωστικό τους αντικείμενο μπορούν να συνεργάζονται και να παρέχουν σε αυτά τις υπηρεσίες τους.

  • Εκλέγεται ανά τριετία από τα μέλη της Συνέλευσης του Τμήματος όπως ορίζουν οι κείμενες διατάξεις.

  • Προετοιμάζει αναλυτικό πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής για τον επόμενο Διευθυντή. 

  • Υπογράφει κάθε έγγραφο που σχετίζεται με το Εργαστήριο.

  • Μεριμνά για την εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Εργαστηρίου και την τήρηση της σχετικής Εθνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας που αφορά στο Εργαστήριο.



 

Άρθρο 6

Εγκατάσταση-Υλικοτεχνική Υποδομή

  1. Το Εργαστήριο στεγάζεται σε εργαστηριακό χώρο στο κεντρικό (παλαιό) κτίριο, στην αίθουσα 94-1, στον Κόμβο Αντικαλάμου, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Στο χώρο εγκατάστασης τοποθετείται πινακίδα με τον τίτλο του Εργαστηρίου.

  2. Το εργαστήριο ακόμα δεν διαθέτει κάποιον εξιδεικευμένο εξοπλισμό για τη διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων και ερευνητικών προγραμμάτων. Όταν προκύπτει η ανάγκη για την προμήθεια σχετικού εξιδεικευμένου εξοπλισμού, οι αναλυτικές προδιαγραφές των οργάνων και του λοιπού εξοπλισμού θα εγκρίνονται κάθε φορά από τη Συνέλευση του Τμήματος.

  3. Ακόμα δεν είναι δυνατή η εκπαίδευση φοιτητών/τριών με βάση την υλικοτεχνική υποδομή του Εργαστηρίου. Όταν κάτι τέτοιο καταστεί δυνατόν ο αριθμός των φοιτητών/-τριών που δύνανται να εκπαιδευτούν στο Εργαστήριο με βάση τις εγκαταστάσεις και την υλικοτεχνική υποδομή, θα εγκριθεί από τη Συνέλευση του Τμήματος, μετά από εισήγηση του Διευθυντή.

  4. Στο Εργαστήριο θα εφαρμόζονται ρητά όλοι οι προβλεπόμενοι κανόνες ασφάλειας και υγιεινής όπως ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις – οι οποίοι θα αναφέρονται σε ευδιάκριτο σημείο του Εργαστηρίου.



 

Άρθρο 7

Λειτουργία-Κανόνες λειτουργίας

  1. Το Εργαστήριο θα λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και όπως ο νόμος ορίζει για ειδικές περιπτώσεις σε χώρο που έχει παραχωρηθεί σ’ αυτό για την εγκατάσταση των οργάνων και του λοιπού τεχνικού εξοπλισμού, απαραίτητου για τη διενέργεια των εργαστηριακών ασκήσεων και ερευνητικών προγραμμάτων. Ο χώρος εγκατάστασης σηματοδοτείται από πινακίδα με τον τίτλο της ιδρυόμενης μονάδας. Σε ειδικές περιπτώσεις (π.χ. διενέργεια εργαστηριακών ασκήσεων, εκπόνηση ερευνητικών προγραμμάτων, κ.λπ.), και όταν αυτό είναι αναγκαίο προβλέπεται η λειτουργία του Εργαστηρίου και εκτός των εργάσιμων ημερών και ωρών μετά από απόφαση του Διευθυντή και σχετική ενημέρωση του Τμήματος.

  2. Οι χώροι, οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός του Εργαστηρίου χρησιμοποιούνται κατ’ αρχήν από το προσωπικό που απασχολείται ή συνεργάζεται με αυτό στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του. Οι προτεραιότητες για τις χρήσεις αυτές, σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική απόφαση, καθορίζονται από τον Διευθυντή στο πλαίσιο της αποστολής του Εργαστηρίου. Η χρήση των εν λόγω χώρων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού από το λοιπό προσωπικό των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είναι δυνατή, ύστερα από σχετική έγκριση του Διευθυντή, εφόσον δεν παρεμποδίζονται οι δραστηριότητες του Εργαστηρίου.

  3. Ο Διευθυντής συντονίζει τη διεξαγωγή κάθε εργασίας, στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος ή άλλου έργου και καθορίζει: 

  • τις προτεραιότητες

  • την προστασία των οργάνων και εγκαταστάσεων από βλάβες

  • την ασφαλή παραμονή του προσωπικού, των φοιτητών/-τριών, επισκεπτών και

  • την απρόσκοπτη λειτουργία.

  1. Η χρησιμοποίηση ειδικών οργάνων επιτρέπεται μόνο στο προσωπικό του ή άλλους ερευνητές που έχουν ειδική επί των οργάνων αυτών εκπαίδευση και εξουσιοδότηση από τον Διευθυντή του. Κινητά όργανα και συσκευές που παραδίδονται για τη διεξαγωγή εργασιών, επιστρέφονται μετά τη χρησιμοποίησή τους, στην κατάσταση που είχαν παραδοθεί.

  2. Με εισήγηση του Διευθυντή στα αρμόδια όργανα του Τμήματος, ορίζονται τα κριτήρια πρόσληψης εξωτερικού επιστημονικού προσωπικού, σε τομείς σχετικούς με τις διδακτικές και ερευνητικές δραστηριότητες του Εργαστηρίου, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

  3. Το προσωπικό οφείλει να επιδεικνύει τη δέουσα επιμέλεια ως προς τη χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού του Εργαστηρίου.

  4. Το Εργαστήριο οφείλει από τα έσοδά του να συντηρεί κατά προτεραιότητα τον εξοπλισμό και τους χώρους όπου στεγάζεται.

  5. Το Εργαστήριο λειτουργεί χωρίς να επιβαρύνει τον Προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου.



 

Άρθρο 8

Έσοδα - Πόροι

Η λειτουργία του Εργαστηρίου διενεργείται από ίδιους πόρους οι οποίοι προέρχονται από:

  • Την εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων που πραγματοποιούνται για ίδιο λογαριασμό ή λογαριασμό τρίτων.

  • Τη διάθεση ερευνητικών και γενικά επιστημονικών προϊόντων.

  • Την παροχή υπηρεσιών σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία.

  • Τις ειδικές εισφορές και χρηματοδοτήσεις από διεθνείς οργανισμούς, δημόσιες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις και Νομικά ή Φυσικά Πρόσωπα.

  • Τις κληρονομιές, τις δωρεές και τις κληροδοσίες στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου για τους σκοπούς του Εργαστηρίου.

  • Κάθε άλλη νόμιμη πηγή.



 

Ειδικότερα, για τη Διαχείριση πόρων από παροχή υπηρεσιών, ισχύουν τα ακόλουθα:

  1. Η οικονομική διαχείριση των πόρων που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών μέσω του Εργαστηρίου πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

  2. Τα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών μέσω του Εργαστηρίου εισπράττονται από τον Ε.Λ.Κ.Ε. του Ιδρύματος και εγγράφονται στον προϋπολογισμό έργου/προγράμματος του Εργαστηρίου και στον προϋπολογισμό του Ε.Λ.Κ.Ε.

  3. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε., καθορίζεται το ποσοστό παρακράτησης επί των εσόδων που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών των πανεπιστημιακών εργαστηρίων του Ιδρύματος υπέρ του Ε.Λ.Κ.Ε. του Α.Ε.Ι. (σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία) και το ποσοστό που διατίθεται για τη δημιουργία έργου για την κάλυψη ερευνητικών, αναπτυξιακών και λειτουργικών αναγκών του Εργαστηρίου, στο οποίο ορίζεται ως Επιστημονικά Υπεύθυνος ο Διευθυντής του Εργαστηρίου.

  4. Με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, κατόπιν εισήγησης του Διευθυντή του Εργαστηρίου, είναι δυνατή η ανάθεση της οικονομικής διαχείρισης των πόρων που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών του Εργαστηρίου στην Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Α.Ε.Ι. Με όμοια απόφαση καθορίζεται το ποσοστό παρακράτησης επί των πόρων του, το οποίο παρακρατείται υπέρ της Εταιρείας.

  5. Οι πόροι που προέρχονται από την παροχή υπηρεσιών μέσω του Εργαστηρίου αποτελούν ιδιωτικούς πόρους του Ιδρύματος. Ενδεικτικά δύνανται να καλύπτουν δαπάνες για αμοιβές πρόσθετου ερευνητικού, επιστημονικού, διοικητικού, τεχνικού και λοιπού προσωπικού του Εργαστηρίου, πρόσθετες αμοιβές των μελών του μόνιμου προσωπικού του Εργαστηρίου, μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και διοικητικού προσωπικού, δαπάνες μετακινήσεων, δημοσιεύσεων, οργάνωσης συνεδρίων, καθώς και δημόσιων συμβάσεων για την προμήθεια αναγκαίων ειδών για την ορθή και εύρυθμη λειτουργία του Εργαστηρίου και των δραστηριοτήτων του.



 

Άρθρο 9

Διαδικασία σύναψης συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών

  1. Το Εργαστήριο δύνανται να παρέχει υπηρεσίες προς φορείς του ιδιωτικού ή δημόσιου τομέα, της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), κατόπιν σύναψης σύμβασης παροχής υπηρεσιών η οποία υπόκειται υποχρεωτικά σε έγγραφο τύπο, εφόσον υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000,00) ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.). Οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών εγκρίνονται από την Επιτροπή Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.), κατόπιν αιτήματος του Διευθυντή του Εργαστηρίου ή άλλου ενδιαφερόμενου μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού που υπηρετεί στο Εργαστήριο και επιθυμεί να παράσχει υπηρεσίες μέσω του Εργαστηρίου. Περίληψή τους αναρτάται στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε. δύναται να εγκρίνεται πρότυπο σχέδιο σύμβασης παροχής υπηρεσιών για το Εργαστήριο ή άλλο ισοδύναμο έγγραφο εφόσον το Εργαστήριο εφαρμόζει σύστημα διασφάλισης ποιότητας.

  2. Αν το είδος των υπηρεσιών προϋποθέτει τη χρήση πόρων του Εργαστηρίου, όπως εξοπλισμού, υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού που υπηρετεί ήδη στο Εργαστήριο, για την έγκριση της σύμβασης από την Επιτροπή Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε., απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης του Διευθυντή του Εργαστηρίου περί της δυνατότητας διάθεσης των πόρων που απαιτούνται, ανά περίπτωση, για την ορθή εκτέλεση της σύμβασης, χωρίς να παρακωλύεται η εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα του Εργαστηρίου και του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

  3. Οι συμβάσεις παροχής υπηρεσιών του Εργαστηρίου περιλαμβάνουν κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία:

α) την επωνυμία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Εργαστηρίου, 

β) το είδος και την περιγραφή των υπηρεσιών,

γ) το συμβατικό τίμημα των υπηρεσιών, 

δ) τη χρονική διάρκεια της σύμβασης,

ε) τον προτεινόμενο Επιστημονικό Υπεύθυνο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την ορθή εκτέλεση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης,

στ) τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα κάθε συμβαλλόμενου μέρους, 

ζ) το δικαίωμα προβολής ή προώθησης του αντικειμένου ή των αποτελεσμάτων των υπηρεσιών που περιγράφονται στη σύμβαση από τον αντισυμβαλλόμενο αποδέκτη των υπηρεσιών, καθώς και τα μέσα προβολής ή προώθησης,

η) το έκτακτο ερευνητικό, επιστημονικό και λοιπό προσωπικό, εφόσον κρίνεται αναγκαία η απασχόληση έκτακτου προσωπικού για την ορθή υλοποίηση της σύμβασης,

θ) ρήτρες εμπιστευτικότητας και εχεμύθειας,

ι) κάθε άλλο στοιχείο που κρίνεται αναγκαίο για την ορθή υλοποίηση της σύμβασης.

  1. Μετά από την ολοκλήρωση της διαδικασίας σύναψης της σύμβασης, με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε., εγκρίνεται η αποδοχή διαχείρισης διακριτού έργου/προγράμματος του Ε.Λ.Κ.Ε. σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παροχής υπηρεσιών. 

  2. Το Εργαστήριο δύναται μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε. να συνάπτει συνεργασίες με φορείς της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 4270/2014 (ΦΕΚ 143/τ.Α΄/28-06-2014) υπό τη μορφή προγραμματικών συμβάσεων με σκοπό την παροχή υπηρεσιών, που εγκρίνονται με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε. Αν το είδος των υπηρεσιών προϋποθέτει τη χρήση πόρων του Εργαστηρίου, απαιτείται η προσκόμιση της βεβαίωσης της παρ. 2.

  3. Το Εργαστήριο δύναται να συμμετέχει μέσω του Ε.Λ.Κ.Ε., ως υποψήφιος οικονομικός φορέας σε κάθε είδους διαγωνιστική διαδικασία αναθετουσών αρχών για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147/τ.Α΄/08-08-2016). Για τον σκοπό αυτόν ο Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου δύναται να προβαίνει σε κάθε απαραίτητη ενέργεια ως υποψήφιος οικονομικός φορέας σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147/τ.Α΄/08-08-2016) συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας έκδοσης εγγυητικής επιστολής. Αν ο Ε.Λ.Κ.Ε. αναδειχθεί ως ανάδοχος της διαγωνιστικής διαδικασίας, με απόφαση της Επιτροπής Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε. εγκρίνεται η σύναψη της δημόσιας σύμβασης και ακολουθεί η αποδοχή διαχείρισης έργου/προγράμματος με αντικείμενο την παροχή των υπηρεσιών που περιγράφονται στη διαγωνιστική διαδικασία, με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Διευθυντή του Εργαστηρίου ή άλλο μέλος που υπηρετεί ή παρέχει τις υπηρεσίες του σε αυτό.



 

Άρθρο 10

Υποχρεώσεις των εργαζομένων στην παροχή υπηρεσιών

  1. Όλο το προσωπικό του Εργαστηρίου είναι υποχρεωμένο να δείχνει τη μεγαλύτερη δυνατή επιμέλεια κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του και να αφιερώνει σ΄ αυτή ανεπιφύλακτα τις γνώσεις και την εμπειρία του εφαρμόζοντας τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης και ακολουθώντας τις οδηγίες του Διευθυντή και του Επιστημονικού Υπευθύνου του εκάστοτε έργου.

  2. Η ευθύνη για τη μη τήρηση των υποχρεώσεων των απασχολουμένων σε κάθε έργο παροχής υπηρεσιών ανήκει στον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Έργου, ο οποίος αναλαμβάνει τη σύνθεση της Ομάδας Έργου και την κατανομή του έργου στα μέλη της ομάδας.

  3. Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου σε συνεργασία με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο του Έργου συντονίζει την απρόσκοπτη εκτέλεση του έργου παροχής υπηρεσιών και εξασφαλίζει ότι η παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των μελών του Εργαστηρίου δεν γίνεται σε βάρος του κύριου έργου τους, που είναι το εκπαιδευτικό και το ερευνητικό έργο στο πλαίσιο λειτουργίας του Ιδρύματος, υπό την έννοια ότι παρέχεται εκτός των ωρών εργασίας κάθε μέλους του προσωπικού στο Ίδρυμα.



 

Άρθρο 11

Διαδικασίες και όροι ασφάλειας της εργασίας και της υγιεινής των εργαζομένων

  1. Το Εργαστήριο, με ευθύνη του Διευθυντή και του Επιστημονικού Υπευθύνου, είναι υποχρεωμένο να εξασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια της εργασίας των εργαζομένων και των εγκαταστάσεών του. Υποχρεούται επίσης να παρέχει στους εργαζόμενους όλα τα μέσα ασφάλειας και να διατηρεί τον εξοπλισμό του σε άριστη κατάσταση.

  2. Το Εργαστήριο είναι υποχρεωμένο με ευθύνη του Διευθυντή να διαθέτει όλα τα απαραίτητα μέσα για την παροχή, σε περίπτωση ανάγκης, πρώτων βοηθειών στους εργαζόμενους.

  3. Το Εργαστήριο έχει το δικό του Κανονισμό Ασφάλειας. Η πρόσβαση στο Εργαστήριο επιτρέπεται στο εξουσιοδοτημένο προσωπικό μόνον, ενώ απαιτείται ευκρινής σήμανση.

  4. Το Εργαστήριο είναι υποχρεωμένο να φροντίζει με συνέπεια για την τήρηση όλων των προβλεπόμενων κανόνων υγιεινής και καθαριότητας, τόσο στις εγκαταστάσεις του, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο.

  5. Οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου υποχρεούνται, αν η φύση του έργου τους το επιβάλλει, να φέρουν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους κατάλληλη ενδυμασία.

  6. Το έκτακτο προσωπικό που ασκεί εργαστηριακό έργο οφείλει να προσκομίζει στον Ε.Λ.Κ.Ε. ασφαλιστήριο συμβόλαιο αστικής ιατρικής ευθύνης κατά τη διάρκεια της απασχόλησής του.

  7. Σε περίπτωση που από τη λειτουργία του Εργαστηρίου δημιουργούνται ιδιαίτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, το Ίδρυμα έχει την υποχρέωση να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία και αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου, σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων υπηρεσιών και τις ισχύουσες διατάξεις.



 

Άρθρο 12

Πολιτική για τη Διαχείριση της Διανοητικής Ιδιοκτησίας

  1. Αρμόδιος φορέας για τη διαχείριση και προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής (πνευματικής και βιομηχανικής) ιδιοκτησίας επί των παραγόμενων αποτελεσμάτων από τα προγράμματα/έργα που εκπονούνται στο Εργαστήριο είναι ο Ε.Λ.Κ.Ε. του Ιδρύματος και εφαρμόζονται οι οικείες διατάξεις του Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης, όπως ισχύει.

  2. Ως γενική αρχή, τα παραγόμενα αποτελέσματα ανήκουν στον φορέα χρηματοδότησης του έργου/προγράμματος. Το Εργαστήριο διατηρεί το δικαίωμα χρήσης των παραγόμενων αποτελεσμάτων αποκλειστικά για ερευνητικούς, εκπαιδευτικούς και διδακτικούς σκοπούς. Η τεχνογνωσία που τυχόν παραχθεί κατά την υλοποίηση του έργου/προγράμματος, όπως και το δικαίωμα για την απόκτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας ή άλλου τίτλου για την κατοχύρωση αυτής, ανήκουν, σε κάθε περίπτωση, αποκλειστικά στο Πανεπιστήμιο και τα φυσικά πρόσωπα της ερευνητικής ομάδας που συνέβαλαν στην ανακάλυψη αυτή.

  3. Σε περίπτωση διαφορετικής ρύθμισης από κανονισμούς ή πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων Διεθνών Οργανισμών, στα πλαίσια των οποίων το Εργαστήριο αναλαμβάνει την εκτέλεση προγραμμάτων, χωρίς τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης των όρων πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, δεν ακολουθείται η παραπάνω διαδικασία, αλλά ενημερώνεται η Επιτροπή Ερευνών, η οποία μπορεί να αρνηθεί την υπογραφή τέτοιας σύμβασης.



 

Άρθρο 13

Γενικές Αρχές Επεξεργασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

  1. Το Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τηρώντας τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, διατηρεί τις προσωπικές πληροφορίες σε έναν ασφαλή κεντρικό διακομιστή. Σε εφαρμογή των Ν. 2472/1997 (ΦΕΚ 50/τ.Α΄/10-04-1997) και Ν. 4624/2019 (ΦΕΚ 137/τ.Α΄/29-08-2019) και σε συμμόρφωση με τον Κανονισμό της Ε.Ε. 2016/679, της Οδηγίας 2016/680 για την γενική προστασία δεδομένων της ΕΕ (GDPR), τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα όλων των αντισυμβαλλομένων, τα οποία περιέρχονται σε γνώση του προσωπικού του Εργαστηρίου στο πλαίσιο κάποιας συναλλαγής, καταχωρούνται από τα μέλη το προσωπικού σε αρχείο δεδομένων και δε δύναται να διαβιβάζονται περαιτέρω στην Ελλάδα ή το εξωτερικό εκτός και αν η διαβίβαση των στοιχείων απαιτείται από το νόμο.

  2. Η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων θα πραγματοποιείται με σεβασμό προς τις βασικές αρχές προστασίας προσωπικών δεδομένων, τις οποίες επιβάλλει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (Γενικός κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων - ΓΚΠΔ), ήτοι της νομιμότητας, αντικειμενικότητας και διαφάνειας της επεξεργασίας, του περιορισμού του σκοπού της επεξεργασίας, της ελαχιστοποίησης των δεδομένων, της ακρίβειας αυτών, του περιορισμού της περιόδου αποθήκευσης, της ακεραιότητας και εμπιστευτικότητας και, τέλος, της λογοδοσίας.

  3. Όταν το Εργαστήριο επεξεργάζεται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα φροντίζει ώστε:

α) Να έχει συλλέξει και να επεξεργάζεται νόμιμα τα δεδομένα αυτά, δυνάμει των προβλέψεων της υφιστάμενης νομοθεσίας και των προϋποθέσεων που αυτή θέτει.

β) Να επεξεργάζεται τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα μόνο για καθορισμένους, ρητούς και νόμιμους σκοπούς.

γ) Να λαμβάνει τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα, ούτως ώστε τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα να υποβάλλονται σε επεξεργασία κατά τρόπο που εγγυάται την ενδεδειγμένη ασφάλεια των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, μεταξύ άλλων την προστασία τους από μη εξουσιοδοτημένη ή παράνομη επεξεργασία και τυχαία απώλεια, καταστροφή ή φθορά. Επιπλέον να επανεξετάζει περιοδικά την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα των μέτρων αυτών.

δ) Να καταβάλει τις απαραίτητες προσπάθειες, ώστε τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που διατηρεί και επεξεργάζεται να είναι πάντα ακριβή και επικαιροποιημένα.

ε) Να μη διατηρεί τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που συλλέγει για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από ό,τι επιβάλουν οι σκοποί, δυνάμει των οποίων συνελέγησαν και τέθηκαν σε επεξεργασία. Εντούτοις, είναι δυνατόν να τα διατηρήσει και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα εάν η επεξεργασία των δεδομένων αυτών είναι απαραίτητη: 

(i) είτε για την τήρηση νομικής υποχρέωσης που επιβάλλει την επεξεργασία βάσει διάταξης νόμου (ιδίως στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του ως δικαιούχου υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ κλπ.), 

(ii) είτε για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται προς το δημόσιο συμφέρον, 

(iii) είτε για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον, ή για σκοπούς επιστημονικής ή ιστορικής έρευνας, ή για στατιστικούς σκοπούς, αφού ληφθούν τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ψευδωνυμοποίησης τους, και μόνον εφόσον οι σκοποί αυτοί δεν μπορούν εξυπηρετηθούν μέσω της ανωνυμοποίησης των δεδομένων, 

(iv) είτε για τη θεμελίωση, άσκηση ή υποστήριξη νομικών αξιώσεων.

  1. Το Εργαστήριο φροντίζει ώστε τα υποκείμενα των δεδομένων να μπορούν να ασκήσουν τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζει η νομοθεσία αναφορικά με τη συλλογή και την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τα δικαιώματα αυτά είναι τα ακόλουθα: 

(i) Το δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα, 

(ii) Το δικαίωμα διόρθωσης των δεδομένων,

(iii) Το δικαίωμα διαγραφής των δεδομένων ("δικαίωμα στη λήθη"),

(iv) Το δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας των δεδομένων,

(v) Το δικαίωμα στη φορητότητα των δεδομένων,

(vi) Το δικαίωμα αντίρρησης στην επεξεργασία των δεδομένων.



 

Άρθρο 14

Τηρούμενα Βιβλία και Αρχεία σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή

Για τις ανάγκες του Εργαστηρίου τηρούνται τα ακόλουθα βιβλία και αρχεία:

  • Βαθμολόγια φοιτητών

  • Βιβλίο περιουσιακών στοιχείων

  • Φάκελος οικονομικών στοιχείων ανά έτος

  • Κατάλογος επιστημονικών βιβλίων, περιοδικών και οργάνων

  • Αρχείο ερευνητικών προγραμμάτων

  • Αρχείο ερευνητικών δεδομένων

  • Βιβλίο μεταβολών προσωπικού

  • Βιβλίο πρωτοκόλλου εισερχομένων και εξερχομένων εγγράφων.

Με απόφαση του Διευθυντή μπορεί να τηρείται και κάθε άλλο βιβλίο, στοιχείο και αρχείο που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.



 

Άρθρο 15

Μεθοδολογία διαπίστευσης του Εργαστηρίου, διακρίβωσης του εξοπλισμού και επικύρωσης αναλυτικών μεθόδων

Η μεθοδολογία διασφάλισης της ποιότητας με διαπίστευση του Εργαστηρίου, διακρίβωση των οργάνων του και επικύρωση αναλυτικών μεθόδων προβλέπει τακτικούς ελέγχους των οργάνων σύμφωνα με τις ισχύουσες εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς προδιαγραφές.

Παράλληλα, όλα τα πανεπιστημιακά εργαστήρια ενθαρρύνονται από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου να εξασφαλίσουν την πιστοποίηση/διαπίστευση/επικύρωση για τις υπηρεσίες που παρέχουν.



 

Άρθρο 16

Υποχρεώσεις του Εργαστηρίου προς το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

  1. Να συντάσσει απογραφικό δελτίο απολογισμού λειτουργίας του. Με τη βοήθεια του οποίου η διοίκηση του Ιδρύματος δια της Κοσμητείας, μπορεί να εισηγείται στα Τμήματα την επιβράβευση ή μεταβολές όπως κατάργηση, συγχώνευση των θεσμοθετημένων δομών με σκοπό τη εξέλιξη του Ιδρύματος.

  2. Να δημιουργήσει ιστοσελίδα του Εργαστηρίου συνδεδεμένη με αυτήν του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

  3. Να αναρτώνται πληροφορίες στον ιστότοπό του, όπως το προσωπικό, τον εξοπλισμό του, την παροχή υπηρεσιών κ.τ.λ.



 

Άρθρο 17

Χρήση των υποδομών του Εργαστηρίου

  1. Η χρήση του Εργαστηρίου επιτρέπεται μόνο σε άτομα που ανήκουν στην ακαδημαϊκή κοινότητα του Ιδρύματος και, συγκεκριμένα, σε άτομα που ανήκουν στις εξής κατηγορίες:

(α) μέλη Δ.Ε.Π. και λοιποί διδάσκοντες,

(β) προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές, 

(γ) ερευνητές,

(δ) τεχνικό και εκπαιδευτικό προσωπικό,

(ε) σπουδαστές και εκπαιδευτές προγραμμάτων επιμόρφωσης που διοργανώνει το Ίδρυμα,

(στ) διοικητικοί υπάλληλοι.

  1. Πρόσωπα που δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες μπορούν, κατ’ εξαίρεση, να χρησιμοποιήσουν το Εργαστήριο μόνο μετά από άδεια του Διευθυντή του Εργαστηρίου με παράλληλη ενημέρωση του Προέδρου του Τμήματος.

  2. Κάθε εργαζόμενος ή επισκέπτης στις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου οφείλει να τηρεί τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας που έχει θεσπίσει το Εργαστήριο, η Σχολή ή το Πανεπιστήμιο.

  3. H χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού επιτρέπεται μόνο στο επιστημονικό προσωπικό του Εργαστηρίου ή σε άλλους ερευνητές που έχουν εκπαιδευτεί στη χρήση των συγκεκριμένων οργάνων και έχουν εξουσιοδοτηθεί από τον Διευθυντή. Εξοπλισμός και εν γένει αντικείμενα του Εργαστηρίου τα οποία παραδίδονται για τη διεξαγωγή εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου επιστρέφονται, μετά τη χρήση τους, στην κατάσταση στην οποία βρίσκονταν κατά την παράδοσή τους.

 

Άρθρο 18

Διαδικασίες και όροι ασφάλειας των πληροφοριών, τήρηση επιχειρηματικού απορρήτου

  1. Οι χρήστες των υποδομών και χώρων του Εργαστηρίου υποχρεούνται να τηρούν ως εμπιστευτικές όλες τις πληροφορίες που περιέρχονται σε γνώση τους και να μην προβαίνουν στην αποκάλυψη, δημοσίευση, διάχυση ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ανακοίνωση αυτών σε τρίτους άμεσα ή έμμεσα, εν’ όλω ή εν μέρει και για οποιονδήποτε λόγο. Για το σκοπό αυτό, οι χρήστες που δεν διατηρούν υπηρεσιακή σχέση με το Ίδρυμα, υπογράφουν σχετική δήλωση εχεμύθειας και εμπιστευτικότητας.

  2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται και στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών προς τρίτους (φορείς χρηματοδότησης) με την επιφύλαξη ειδικότερων όρων που ενδέχεται να περιλαμβάνονται στη σχετική συμφωνία συνεργασίας με τον εκάστοτε αποδέκτη των υπηρεσιών.

  3. Στις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών που συνάπτει το Εργαστήριο με τρίτους περιέχεται απαραιτήτως σχετική συμφωνία αναφορικά με την εμπιστευτικότητα και την εχεμύθεια.



 

Άρθρο 19

Διαχείριση και αποθήκευση υλικών και πληροφοριών

  1. Τα υλικά που αγοράζονται για τις ανάγκες των έργων παρακολουθούνται μέσα από τις διαδικασίες τήρησης αποθήκης που τηρούνται στο Εργαστήριο. Ο Επιστημονικά Υπεύθυνος του κάθε έργου θα έχει επίσης τη συνολική ευθύνη από πλευράς του Εργαστηρίου για τον έλεγχο των αποθεμάτων (stock) και τις διαδικασίες παραγγελιών.

  2. Το προσωπικό του Εργαστηρίου έχει την ευθύνη της διαχείρισης των υλικών και είναι υποχρεωμένο να λαμβάνει μέτρα για την ασφαλή φύλαξή τους σε κατάλληλους χώρους και τη διατήρησή τους σε άριστη κατάσταση.

  3. Αν για οποιοδήποτε λόγο το Εργαστήριο σταματήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του, όλα τα υλικά μεταβιβάζονται, με εισήγηση του οικείου Τμήματος του Ιδρύματος και απόφαση της Επιτροπής Ερευνών σε αντίστοιχο Εργαστήριο του Τμήματος.

  4. Για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρει το Εργαστήριο προς τρίτους, διατηρεί πλήρες μηχανογραφημένο αρχείο πληροφοριών.

  5. Η διαχείριση και η αποθήκευση των πληροφοριών για κάθε έργο θα γίνεται από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο του Έργου, ο οποίος και θα είναι ο αποκλειστικά υπεύθυνος έναντι του αντισυμβαλλόμενου για την τήρηση των σχετικών όρων του άρθρου για το επιχειρηματικό απόρρητο.

  6. Ο Επιστημονικά Υπεύθυνος του Έργου θα αναλάβει την οργάνωση και την ενημέρωση αναλυτικού αρχείου των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών του Εργαστηρίου, είτε σε έντυπη, είτε σε ηλεκτρονική μορφή σε συνεργασία με τον Ε.Λ.Κ.Ε. του Ιδρύματος.

  7. Η εγκατάσταση ή απεγκατάσταση Hardware ή Software στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές του Εργαστηρίου επιτρέπεται μόνο από τα αρμόδια προς τούτο όργανα του Τμήματος ή από εξουσιοδοτημένους τεχνικούς εταιρειών οι οποίες έχουν αναλάβει την τεχνική υποστήριξη ή προμήθεια εξοπλισμού. Η μετακίνηση εξοπλισμού από τους χώρους του Εργαστηρίου απαγορεύεται εκτός και αν αυτό γίνεται μετά από έγκριση του Διευθυντή του Εργαστηρίου ή των αρμόδιων οργάνων του Τμήματος ή στο πλαίσιο ανάγκης επισκευής. Στην τελευταία περίπτωση θα πρέπει να έχουν εκδοθεί, με ευθύνη του Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.), τα σχετικά παραστατικά που κατά περίπτωση προβλέπονται.

 

Άρθρο 20

Θέματα ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας

  1. Τα θέματα ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας που αφορούν τα έργα παροχής υπηρεσιών που υλοποιούνται από το Εργαστήριο τα επιλαμβάνεται η Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (Ε.Η.Δ.Ε.) που λειτουργεί στο Ίδρυμα με σκοπό να παρέχει σε ηθικό και δεοντολογικό επίπεδο εγγύηση αξιοπιστίας των έργων.

  2. Η διαδικασία υποβολής ερωτημάτων προς την Ε.Η.Δ.Ε. επί θεμάτων ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας των έργων παροχής υπηρεσιών που χρήζουν διερεύνησης, καθορίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία και τον Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας της Ε.Η.Δ.Ε., που περιλαμβάνεται στον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Στον ανωτέρω Κανονισμό εξειδικεύονται τα έγγραφα που υποβάλλονται από τους Επιστημονικά Υπευθύνους όπως αίτηση, ερωτηματολόγιο και έκθεση καταλληλόλητας και η διαδικασία υποβολής τους, ο τρόπος λειτουργίας και λήψης αποφάσεων της Ε.Η.Δ.Ε.



 

Άρθρο 21 

Τίτλος – Σφραγίδα

  1. Το Εργαστήριο σε κάθε έντυπό του χρησιμοποιεί τον Τίτλο του, το Τμήμα, τη Σχολή και το Λογότυπο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Τμήματος που ανήκει. Ο τίτλος του Εργαστηρίου, καθώς και τα στοιχεία του Διευθυντή, αναγράφονται στους χώρους όπου είναι εγκατεστημένο το Εργαστήριο.

  2. Ανάλογο είναι το έντυπο με τα στοιχεία του στην Αγγλική γλώσσα.

  3. Η σφραγίδα που φέρει το λογότυπο του Τμήματος και τα στοιχεία του Εργαστηρίου χρησιμοποιούνται για τη αλληλογραφία και τα έγγραφά του.

  4. Ανάλογη σφραγίδα με το λογότυπο του Τμήματος και τα στοιχεία του Εργαστηρίου στην Αγγλική γλώσσα, χρησιμοποιούνται για τη ξενόγλωσση αλληλογραφία και τα έγγραφά του.



 

Άρθρο 22

Πολιτική χρήσης του λογοτύπου του Ιδρύματος

1. Το λογότυπο του Ιδρύματος δύναται να χρησιμοποιηθεί χωρίς πρότερη άδεια από το Εργαστήριο για τις ακόλουθες χρήσεις: α) Παρουσιάσεις, αναφορές, ή έντυπα που αφορούν εκπαιδευτικές, ερευνητικές, ή αναπτυξιακές δράσεις του Πανεπιστημίου, β) Δικτυακούς τόπους που δημιουργούνται από το Εργαστήριο, γ) Όλες τις δράσεις επικοινωνίας του Πανεπιστημίου όπως κάρτες, δελτία τύπου, ενημερωτικά δελτία (newsletter), κοινωνικά δίκτυα.

2. Η χρήση του λογοτύπου του Ιδρύματος από τρίτους συναλλασσόμενους με το Εργαστήριο, στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από αυτό, επιτρέπεται ύστερα από προηγούμενη έγκριση του αρμοδίου οργάνου διοίκησης του Ιδρύματος επί τεκμηριωμένου αιτήματος του ενδιαφερόμενου τρίτου ή του Επιστημονικού Υπεύθυνου του έργου.



 

Άρθρο 23 

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως


 


 

 

Ενημερωμένο: Ιουλίου