Υποχρεωτικό
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Ι
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 2 Φροντιστήριο 1 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικού Υποβάθρου ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
Όχι ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει στους φοιτητές τις βασικές έννοιες της Περιγραφικής Στατιστικής, τις τεχνικές υπολογισμού και ερμηνείας βασικών περιγραφικών στατιστικών μέτρων και τις βασικές έννοιες της θεωρίας πιθανοτήτων.
Ειδικότερα, μέσα από την παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές αποκτούν:
Γνώσεις: Των εννοιών του στατιστικού πληθυσμού, του δείγματος και των κατηγοριών μεταβλητών. Των τεχνικών παρουσίασης και περιγραφής στατιστικών δεδομένων με τη μορφή πινάκων κατανομών συχνοτήτων και διαγραμμάτων. Των στατιστικών εννοιών της κεντρικής θέσης/τάσης, της μεταβλητότητας και της σχηματικής μορφής. Του ελέγχου και της περιγραφής των σχέσεων δύο μεταβλητών. Της απλής γραμμικής παλινδρόμησης. Των βασικών έννοιών των πιθανοτήτων, του υπολογισμού της απλής πιθανότητας, της δεσμευμένης πιθανότητας και της εφαρμογής του πολλαπλασιαστικού κανόνα και του θεωρήματος της ολικής πιθανότητας.
Δεξιότητες: Ώστε να επιλέγουν και να εφαρμόζουν κατάλληλες στατιστικές τεχνικές για την οργάνωση, παρουσίαση και ανάλυση διοικητικών και οικονομικών στατιστικών δεδομένων. Να διερευνούν διοικητικά ή οικονομικοτεχνικά προβλήματα αναλύοντας ποσοτικές πληροφορίες και να καταλήγουν σε λογικά τεκμηριωμένα συμπεράσματα και αποφάσεις.
Ικανότητες: Ώστε να προτείνουν τα βασικά στατιστικά εργαλεία και τεχνικές ανάλυσης δεδομένων για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Να αναλύουν, να συνθέτουν και να διατυπώνουν αξιολογικές κρίσεις σε προβλήματα που αφορούν στη Διοίκηση επιχειρήσεων, βασιζόμενοι σε ποσοτικοποιημένα δεδομένα. Να λαμβάνουν αποφάσεις και να τις αξιολογούν χρησιμοποιώντας τη στατιστική σκέψη σε σύνθετα επαγγελματικά και επιχειρηματικά πλαίσια.
Γενικές Ικανότητες Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Λήψη αποφάσεων
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Αυτόνομη εργασία
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες, στις αρχές και στις μεθόδους της περιγραφικής στατιστικής. Εισάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές των πιθανοτήτων, δίνοντάς τους απαραίτητες γνώσεις, για την κατανόηση της επαγωγικής στατιστικής και τους εξοικειώνει με την εφαρμογή μεθόδων στατιστικής ανάλυσης σε διάφορους τομείς, με έμφαση στον τομέα της Διοίκησης και της Οικονομίας.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
Βασικές έννοιες Στατιστικής: Πληθυσμός, δείγμα, μεταβλητές, κλίμακες μέτρησης
Παρουσίαση δεδομένων: Πίνακες συχνοτήτων ποιοτικών, διακριτών και συνεχών μεταβλητών
Γραφήματα ποιοτικών, διακριτών και συνεχών μεταβλητών
Μέτρα κεντρικής τάσης
Μέτρα μεταβλητότητας
Μέτρα ασυμμετρίας
Πίνακες διπλής εισόδου, Διαγράμματα Διασποράς
Συνδιακύμανση και συσχέτιση
Γραμμική παλινδρόμηση
Στοιχεία πιθανοτήτων (Δειγματοχώρος, ενδεχόμενα, ορισμός και ιδιότητες πιθανότητας)
Στοιχεία πιθανοτήτων (Στοιχεία συνδυαστικής-απαρίθμηση )
Στοιχεία πιθανοτήτων (Δεσμευμένες πιθανότητες)
Στοιχεία πιθανοτήτων (Πολλαπλασιαστικός κανόνας, θεώρημα ολικής πιθανότητας)
Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. Διαλέξεις πρόσωπο με πρόσωπο
Πρόσωπο με πρόσωπο - Επίλυση φροντιστηριακών ασκήσεων
Ανάρτηση υλικού για περαιτέρω μελέτη και επίλυση ασκήσεων στην πλατφόρμα e-class
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας και επικοινωνίας με τους φοιτητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 26 Φροντιστήριο-Ασκήσεις στην τάξη 13 Αυτοτελής επίλυση ασκήσεων 39 Αυτοτελής μελέτη 72 Σύνολο μαθήματος 150 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η αξιολόγηση θα διενεργείται στην ελληνική γλώσσα με τρεις διακριτούς τρόπους:
Ενδιάμεση αξιολόγηση κατά την 7η ή 8η εβδομάδα (20%).
Ατομικές εργασίες (10%) που θα αξιολογούνται ως εξής: Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, δημόσια παρουσίαση
Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
Επίλυση προβλημάτων
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Diamond Ian, Jefferies Julie. Αρχίζοντας τη στατιστική, Εκδόσεις Παπαζήση, 2006. ISBN: 9600219524.
Κολυβά-Μαχαίρα Φ. , Μπορα-Σέντα Ε. . Στατιστική – Θεωρία, Εφαρμογές. Εκδόσεις Ζήτη, 1998. ISBN 960-431-338-X.
Χαλικιας Ιωαν. Στατιστική - Μέθοδοι ανάλυσης για επιχειρηματικές αποφάσεις. Εκδόσεις ROSILI, 2010, ISBN 978-960-7745-26-2
Κιόχος Π. , Κιόχος Α. . Στατιστική για τις Επιχειρήσεις και την Οικονομία. Εκδόσεις Κιόχου, 2010, ISBN10: 9609867812.
Keller G. Στατιστική για Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εκδόσεις Επίκεντρο, 2010. ISBN 978-960-458-206-8.
Moore D. , McCabe G., Craig B. . Introduction to the Practice of Statistics (7th edition). Publisher: Freeman,2012. ISBN-10: 1429286644.
Larson R. , Farber B. Elementary Statistics: Picturing the World (5 edition). Publisher: Pearson, 2010. ISBN-10: 0321709977.
Weiss N. Introductory Statistics (9 edition). Publisher: Pearson, 2010. ISBN-10: 0321740459.
Mann P. Introductory Statistics. John Wiley & Sons 2010. ISBN-10: 0470505834.