Κατεύθυνσης
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις και Μαθήματα Εμβάθυνσης 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Επιστημονικής Περιοχής ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Κανένα ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει βασικά θέματα της πολυπολιτισμικότητας και τα νέα περιβάλλοντα που δημιουργούνται σε διεθνές επίπεδο. Παρουσιάζεται το παγκόσμιο περιβάλλον και οι επιδράσεις του στους τόπους και στους οργανισμούς και μελετάται η διαπολιτισμική διοίκηση σε επίπεδο διακυβέρνησης καθώς και οι διαπολιτισμικές σχέσεις που αναπτύσσονται στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Αναλύονται επίσης οι στρατηγικές και η δομή των νέων διοικητικών μοντέλων σε τοπικό και σε διεθνές επίπεδο, καθώς και οι στρατηγικές των πολυεθνικών επιχειρήσεων και Οργανισμών.
Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα κατέχει:
Γνώσεις: Θα κατέχει την απαιτούμενη επιστημονική θεωρία και επιστημονικό υπόβαθρο ώστε να :
1. Κατανοεί γιατί είναι σημαντική η μελέτη των διαπολιτισμικών σχέσεων και ποιοι παράγοντες τις διαμορφώνουν. 2. Εμβαθύνει στις στρατηγικές και τη δομή των νέων διοικητικών μοντέλων διαπολιτισμικού διαλόγου. 3. Αντιμετωπίζει με κριτική σκέψη θέματα διαπολιτισμικής επικοινωνίας ως πολίτης αλλά και ως εργαζόμενος στο εσωτερικό και στο εξωτερικό περιβάλλον των οργανισμών. 4. Αναπτύσσει ιδέες και επιχειρήματα σχετικά με τη σύγχρονη προβληματική της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
Δεξιότητες & Ικανότητες: Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αναπτύξει τις ακόλουθες δεξιότητες: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση θεωρητικών εννοιών της πολυπολιτισμικότητας και διαπολιτισμικότητας σε διεθνές επίπεδο, καθώς και ερμηνεία του τρόπου συμπεριφοράς των κυβερνήσεων, των τοπικών αυτοδιοικήσεων, των Διεθνών ενώσεων, των επιχειρήσεων και οργανισμών παγκοσμίως, κάτω από διάφορες και συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Κριτική αντιμετώπιση ζητημάτων διαπολιτισμικών σχέσεων και διαπολιτισμικής επικοινωνίας που παρουσιάζονται μέσα από σύγχρονες μελέτες περίπτωσης.
Γενικές Ικανότητες Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Παγκοσμιοποίηση και Πολυπολιτισμικότητα : ο σύγχρονος κόσμος
Διαπολιτισμικές Σχέσεις
Θεωρητικές προσεγγίσεις στη διαπολιτισμικότητα -διασταύρωση πολιτισμών
Αιτίες πολυπολιτισμικότητας το φαινόμενο της μετανάστευσης
Συμβίωση διαφορετικών πολιτισμών στον ίδιο χώρο ρήξη στην επικοινωνία/ η ταυτοτική διάσταση της γλώσσας
Συγκρότηση Διαπολιτισμικής ταυτότητας : από την πολυπολιτισμικότητα στην διαπολιτισμικότητα
Το μοντέλο της Ανθρώπινης Διαπολιτισμικής Πόλης
Εθνική Στρατηγική Διαπολιτισμικής ένταξης/διαπολιτισμικού Διαλόγου το νέος επάγγελμα του Διαπολιτισμικού Μεσολαβητή
Διαπολιτισμική Επικοινωνία: έννοιες – διαδικασία – εμπόδια – βελτίωση
Τεχνικές Διαπολιτισμικής επικοινωνίας
Συναισθηματική Νοημοσύνη στις διαπολιτισμικές σχέσεις και επικοινωνία
Στο πλαίσιο των παραπάνω διαλέξεων εξετάζονται και κάποιες σχετικές μελέτες περιπτώσεων, όπως:
Πρόσβαση σε πηγές δευτερογενών δεδομένων. Χρήση ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων με αντικείμενο την πολυπολιτισμικότητα/διαπολιτισμικότητα τον διαπολιτισμικό διάλογο ευρωπαϊκές και εθνικές δημόσιες πολιτικές διαπολιτισμικών σχέσεων.
Αναζήτηση - κωδικοποίηση βιβλιογραφίας.
Παρουσίαση, ανάλυση και σχολιασμός επιλεγμένων επιστημονικών άρθρων.
Επεξεργασία και ανάλυση πρωτογενών δεδομένων (ποσοτικά δεδομένα, νόμοι, λοιπό πρωτογενές υλικό) με αντικείμενο ευρύτερα ζητήματα της διαπολιτισμικής πολιτικής και διαπολιτισμικού διαλόγου που άπτονται σε θέματα μετανάστευσης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων κλπ. στη χώρα μας και την Ευρώπη.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Με προσωπική διδασκαλία ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. (power point),χρήση δια δυκτίου στις μελέτες περιπτώσεων, e-class επικοινωνία με τους φοιτητές προσωπική και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 26 Ασκήσεις εμβάθυνσης που εστιάζουν στην μελέτη περιπτώσεων 13 Αυτοτελής Μελέτη για την εξέταση προόδου 40 Μελέτη για την προετοιμασία των εξετάσεων 71 Σύνολο Μαθήματος
150 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ι. Εκπόνηση και Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας, η οποία συμμετέχει κατά 30% στον τελικό βαθμό του μαθήματος
ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση, η οποία συμμετέχει κατά 70% στον τελικό βαθμό του μαθήματος
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
Βρύζας Κωνσταντίνος , <Παγκόσμια Επικοινωνία, Πολιτιστικές Ταυτότητες εκδόσεις Gutenberg Αθήνα 2005.
Crotty, R., (2013). Introduction to Intercultural Studies, Gill, Dublin, Ireland.
Ασπρίδης Γ., Τσέλιος Δ., Ρωσσίδης , Επιχειρησιακές Επικοινωνίες εκδόσεις Κριτική Αθήνα 2018
Smith, Ph., Πολιτισμική Θεωρία Μια εισαγωγή εκδόσεις Κριτική Αθήνα 2006.
Ball et all, Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Εκδόσεις Επίκεντρο, 2014 13
Luthans, F. & Doh, J. P. , International Management: Culture, Strategy and behavior, 8th edition, McGraw Hill, 2012.
Hill, C. W. L. , International Business: Competing in the Global Marketplace, , 8th edition, McGraw Hill, 2011.
McFarlin ,D. & Sweeney, P.D., International Management: Strategic Opportunities & Cultural Challenges, 4th Edition, Routledge , 2011