ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Κωδικός μαθήματος
04.03Κ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 2
Φροντιστήριο 1
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με τις έννοιες, τα μέσα και τις διαδικασίες του σχεδιασμού και προγραμματισμού σε επιχειρήσεις και οικονομικούς οργανισμούς γενικότερα.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να κατέχουν:

Γνώσεις ώστε να μπορούν να κατανοούν: Πλήθος επιχειρηματικών εννοιών όπως σχεδιασμός, προγραμματισμός, επιχειρηματικό περιβάλλον, όμιλος, στρατηγική επιχειρηματική μονάδα, όραμα, αποστολή, στόχοι, εταιρική και ανταγωνιστική στρατηγική, στρατηγικές ικανότητες, καινοτομία, εσωτερική και εξωτερική ανάπτυξη επιχείρησης. Τεχνικές και μεθόδους επιχειρηματικής ανάλυσης

Δεξιότητες σχετικά με: (α) την ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την αξιολόγησή του με το εργαλείο SWOT (β) τη χρηματοοικονομική ανάλυση μιας επιχείρησης και ενός επιχειρηματικού σχεδίου, (γ) την εκπόνηση απλών λειτουργικών σχεδίων της επιχειρηματικής λειτουργίας, όπως π.χ. στο μάρκετινγκ.

Ικανότητες σχετικά με την ανάλυση και αξιολόγηση ενός επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την εφαρμογή εργαλείων για την επίλυση συγκεκριμένων επιχειρησιακών προβλημάτων.

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη Εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

Η έννοια της στρατηγικής και του στρατηγικού σχεδιασμού

Τα επίπεδα του σχεδιασμού: όμιλος, στρατηγική επιχειρηματική μονάδα, λειτουργία

Στρατηγική ανάλυση του εξωτερικού (μάκρο και κλαδικού) περιβάλλοντος

Στρατηγική ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος / Στρατηγικές ικανότητες και πόροι

Ανάλυση SWOT και TOWS

Όραμα, αποστολή, στόχοι

Στρατηγικές σε επίπεδο ομίλου: ανάλυση χαρτοφυλακίου

Στρατηγικές σε επίπεδο επιχείρησης: ανταγωνιστικές στρατηγικές

Λειτουργικός σχεδιασμός και σχέδια δράσης

Εφαρμογή στρατηγικής, έλεγχος και ανατροφοδότηση

Καινοτομία και επιχειρηματικότητα

Ανάπτυξη επιχείρησης: διεθνοποίηση

Ανάπτυξη επιχείρησης: συγχωνεύσεις, εξαγορές, συμμαχίες

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις (13Χ3) 39
Γραπτή εργασία (1Χ20) 20
Αυτοτελής Μελέτη (13Χ7) 91
Σύνολο 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική

(α) Γραπτή πρόοδος (30%)

(β) Γραπτή εργασία (10%)

(γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%)

που περιλαμβάνουν:

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις

Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Grant R., Jordan J. (2016), Βασικές αρχές επιχειρηματικής στρατηγικής, Αθήνα: Κλειδάριθμος

Johnson G., Scholes K., Whittington R, Angwin D., Regnér P. (2016), Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων, Αθήνα: Κριτική

Θεοδωρόπουλος Ανδρέας (2010), Στρατηγικός Επιχειρηματικός Σχεδιασμός, Αθήνα: Προπομπός

Κέφης Β. – Παπαζαχαρίου Π. (2009), Το Επιχειρηματικό Όραμα σε Business Plan, Αθήνα: Κριτική

Παπαδάκης, Βασίλης, Μ. (2012) Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία, Τόμος Α ́: Θεωρία.(6η Έκδοση). Αθήνα: Ε. Μπένου