ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Κωδικός μαθήματος
06.01ΔΕ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Διοίκησης Επιχειρήσεων
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδικής Υποδομής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές έννοιες που αφορούν την επιχειρηματικότητα και το επιχειρηματικό πλαίσιο και η εξοικείωσή τους με τις διαδικασίες και πρακτικές άσκησης της επιχειρηματικότητας, δίνοντας έμφαση στα στάδια εκκίνησης μιας νέας επιχείρησης.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να κατέχουν:

Γνώσεις: ώστε να μπορούν να κατανοούν: Την έννοια, τη σημασία και την πολυπλοκότητα της σύγχρονης επιχειρηματικότητας. Την έννοια της καινοτομίας και τη σημασία της στην επιχειρηματικότητα. Το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τις πηγές χρηματοδότησης ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος. Τους διάφορους τύπους επιχειρηματικότητας και επιχειρηματικών μοντέλων

Δεξιότητες σχετικά με: (α) τις μεθόδους εντοπισμού και ανάλυσης μιας επιχειρηματικής ευκαιρίας, (β) σύνταξης ενός επιχειρηματικού σχεδίου για μια νέα επιχείρηση, (γ) ανάλυσης των λειτουργικών τομέων του επιχειρηματικού εγχειρήματος, (δ) χρηματοοικονομικής ανάλυσης του επιχειρηματικού εγχειρήματος.

Ικανότητες σχετικά με: (α) την αξιολόγηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τον εντοπισμό μιας επιχειρηματικής ευκαιρίας και την εκκίνηση μιας νέας επιχείρησης, και (γ) τη λήψη των επιχειρηματικών αποφάσεων για την επιτυχή λειτουργία του νέου επιχειρηματικού εγχειρήματος.

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη Εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα: η επιχειρηματική πρόκληση

Η επιχειρηματική νοοτροπία

Επιχειρηματική ιδέα: δημιουργία και αξιολόγηση

Από την ιδέα στην ευκαιρία: αξιολόγηση ευκαιρίας

Ανάπτυξη επιχειρηματικού μοντέλου

Επιχειρηματικό σχέδιο

Πνευματική ιδιοκτησία και θεσμικά ζητήματα

Αντιμετωπίζοντας την επιχειρηματική αποτυχία

Εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση

Επιχειρηματικό μάρκετινγκ

Κοινωνικά δίκτυα & επιχειρηματικότητα

Ανάπτυξη και επέκταση της επιχείρησης

Σύγχρονες μορφές επιχειρηματικότητας: κοινωνική/ βιώσιμη/ εταιρική επιχειρηματικότητα

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις (13Χ3) 39
Γραπτή εργασία (1Χ20) 20
Αυτοτελής Μελέτη (13Χ7) 91
Σύνολο 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική

(α) Γραπτή πρόοδος (30%)

(β) Γραπτή εργασία (10%)

(γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%)

που περιλαμβάνουν:

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις

Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Neck H., Neck C., Murray E. (2020), Επιχειρηματικότητα: Νοοτροπία και πρακτική, Αθήνα: Κριτική

Greene F., Storey D., Φαφαλιού Ε., Χασσίδ Ι. (2011), Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, Αθήνα: Κριτική

Deakins D., Freel M. (2007), Επιχειρηματικότητα, Αθήνα: Κριτική

Γωνιάδης Η., Επιχειρηματικότητα: Οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική ευημερία, Αθήνα: Διπλογραφία