Υποχρεωτικό
ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διαλέξεις 3 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με τις έννοιες, τα μέσα και τις διαδικασίες του Μάρκετινγκ και της διοίκησης Μάρκετινγκ ειδικότερα. Συνολικά, οι φοιτητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν αφ’ ενός τη σημασία του Μάρκετινγκ σε επιχειρήσεις και οικονομικούς οργανισμούς γενικότερα, κερδοσκοπικούς ή μη, και αφ’ ετέρου τα εργαλεία εφαρμογής του σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον για τη λήψη αποφάσεων με στόχο την εναρμόνιση των στόχων, των δυνατοτήτων και των πόρων του οργανισμού με τις ανάγκες και ευκαιρίες της αγοράς.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι ο φοιτητής / τρια θα κατέχει τις ακόλουθες Γνώσεις/Δεξιότητες/Ικανότητες:
Γνώσεις: Να εκτελούν τα βασικά βήματα στον σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών. Να προσεγγίζουν πολυεπιστημονικά τις θεωρίες Μάρκετινγκ. Να αξιολογούν το επιχειρηματικό περιβάλλον και να το συνδέουν με τα εργαλεία του Μάρκετινγκ. Να ανακαλούν τις μεθόδους με τις οποίες γίνεται η τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών
Δεξιότητες: Να προσαρμόζουν τις στρατηγικές Μάρκετινγκ ανάλογα με το είδος του οργανισμού. Να τμηματοποιούν την αγορά. Να αξιολογούν την επίδραση του Διαδικτύου σε όλες τις λειτουργίες του μάρκετινγκ. Να εφαρμόζουν τις βασικές μεθόδους για την προώθηση, επικοινωνία και διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών.
Ικανότητες: Να σχεδιάζουν βασικές στρατηγικές του Μάρκετινγκ. Να εφαρμόζουν καμπάνιες και τεχνικές του Μάρκετινγκ. Να εκτελούν έρευνα αγοράς με διάφορες μεθόδους. Να κάνουν χρήση εργαλείων και τεχνικών διαχείρισης της διανομής και των καναλιών μάρκετινγκ.
Γενικές Ικανότητες Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη Εργασία
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες:
Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ: η κατανόηση του Μάρκετινγκ
Στρατηγικές και σχέδια Μάρκετινγκ
Συγκέντρωση πληροφοριών και πρόβλεψη της ζήτησης
Η έρευνα Μάρκετινγκ
Η κατανόηση του πελάτη και της αγοραστικής συμπεριφοράς
Στρατηγικές Μάρκετινγκ: Τμηματοποίηση
Στρατηγικές Μάρκετινγκ: Στόχευση και Τοποθέτηση
Ειδικές Στρατηγικές Μάρκετινγκ: ανάπτυξης, ανταγωνιστικές, κλπ.
Προϊόντα και Μάρκες
Τιμολόγηση
Κανάλια διανομής
Προώθηση και ολοκληρωμένη επικοινωνία Μάρκετινγκ
Ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και Μάρκετινγκ
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις (13Χ3) 39 Γραπτή εργασία (1Χ20) 20 Αυτοτελής Μελέτη (13Χ7) 91 Σύνολο 150 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική
(α) Ενδιάμεση αξιολόγηση (εργασίες ή/και γραπτή πρόοδος) 30%
(β) Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις
Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Kotler, P. & Keller, K. (2017) Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ, 15η Έκδοση. Κλειδάριθμος. Αθήνα.
Fahy, J. & Jobber, D. (2014) Αρχές Μάρκετινγκ. Κριτική, Αθήνα
Solomon M, Marshall G., Stuart E. (2020) Μάρκετινγκ, 10η Έκδοση. Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., Αθήνα
Σιώμκος, Γ. (2018) Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Εκδ. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Αθήνα
Τομάρας Π. (2018) Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ και την Έρευνα Αγοράς. 6η Έκδοση. Αθήνα. Εκδόσεις Γ Τομάρας.