Επιλογής
Επιλογής
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
| Διαλέξεις | 3 |
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού υποβάθρου |
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΟΧΙ |
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική και γαλλική. |
| Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εμβαθύνουν και να μαθαίνουν να:
Το μάθημα «Management Τουριστικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας» αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να κατανοήσουν τη διοίκηση τουριστικών οργανισμών με έμφαση στις επιχειρήσεις φιλοξενίας. Το μάθημα επικεντρώνεται στην ανάλυση των κρίσιμων διοικητικών λειτουργιών αυτών των επιχειρήσεων και στον τρόπο εφαρμογής τους. Επιπλέον, διερευνά τις θεμελιώδεις αρχές οργάνωσης και διαχείρισης τουριστικών οργανισμών και επιχειρήσεων, ενώ τονίζει τη σημασία της κατανόησης της επίδρασης εξωτερικών παραγόντων στον οργανισμό και την αποτελεσματική λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων και οργανισμών. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: • Να ορίζουν και να κατανοούν τις βασικές έννοιες της διοίκησης λειτουργιών • Να κατανοούν τα μοντέλα στρατηγικής τοποθέτησης και να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την επιλογή του κατάλληλου για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας • Να συνθέτουν καλοσχεδιασμένες και εμπεριστατωμένες διαδικασίες και να ταξινομούν τις επιχειρησιακές λειτουργίες στον κλάδο της φιλοξενίας • Να επιλέγουν την τοποθεσία και να οργανώνουν χωροταξικά τον σχεδιασμό στις επιχειρήσεις φιλοξενίας • Να αναγνωρίζουν τις διαδικασίες των logistics και να κατανοούν την εφοδιαστική αλυσίδα στην τουριστική βιομηχανία • Να ορίζουν και να κατανοούν τις έννοιες «κρίση» και «διαχείριση κρίσεων» και τις βασικές επιδράσεις της στην τουριστική βιομηχανία • Να εφαρμόζουν μοντέλα διαχείρισης κρίσεων (γνωσιακό μοντέλο, μοντέλο βασισμένο στον κύκλο ζωής της κρίσης, στρατηγικό μοντέλο) στους τουριστικούς προορισμούς και τις τουριστικές επιχειρήσεις • Να επιλέγουν το καταλληλότερο μοντέλο διαχείρισης κρίσης ανάλογα με τα ενδιαφερόμενα μέρη και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περίπτωσης
Αξιολόγηση Α) Γραπτές εξετάσεις: Ασκήσεις κλειστού τύπου, πρακτικές ασκήσεις. Β} Αξιολόγηση εργασιών: Λαμβάνονται υπόψη: πληρότητα και επιστημονικότητα, δομή και οργάνωση, γλωσσική σαφήνεια και ακρίβεια, πρωτοτυπία και δημιουργικότητα. |
| Γενικές Ικανότητες |
|
Ο φοιτητής μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
• Κατανόηση των βασικών εννοιών της διοίκησης λειτουργιών και της διαχείρισης κρίσεων • Σύνθεση διαδικασιών, επιλογή της τοποθεσίας και αναγνώριση των διαδικασιών logistics στις επιχειρήσεις φιλοξενίας. • Ανάλυση λειτουργίας των βασικών κατηγοριών μοντέλων διαχείρισης κρίσεων και την εφαρμογή τους στον τουρισμό. • Εφαρμογή των μοντέλων σε πραγματικές μελέτες περιπτώσεων σε τουριστικούς προορισμούς και επιχειρήσεις φιλοξενίας • Λήψη αποφάσεων • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον • Αυτόνομη εργασία |
|
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Η διεξαγωγή της διδασκαλίας πραγματοποιείται στο αμφιθέατρο, μέσω της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση της πανεπιστημιακής πλατφόρμας εκπαίδευσης. Παράλληλα αξιοποιούνται όλες οι μέθοδοι ασύγχρονης εκπαίδευσης και διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας uop e-class Ειδικότερα περιλαμβάνει : ü Διαλέξεις, και Συζητήσεις ü Εξέταση Μελετών Περιπτώσεων (Case Studies), ασκήσεων προσομοίωσης για πρακτική εφαρμογή, Η Τελική εξέταση του μαθήματος πραγματοποιείται με γραπτές εξετάσεις |
||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class όλο το εκπαιδευτικό υλικό και οι διαλέξεις αναρτώνται στα πολυμέσα της e-class στην άμεση διάθεση των φοιτητών/τριων |
||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Ο τελικός βαθμός του μαθήματος προκύπτει από τη βαθμολογία στις τελικές εξετάσεις |
|
•Κακούρης, Α.Π. (2013) Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών, Εκδόσεις Προπομπός • Λαλούμης Δ. (2018), Διοίκηση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων, Εκδόσεις Φαίδιμος • Heath, R. (2013). Διαχείριση Κρίσεων, Αποτελεσματικές Τεχνικές για Επιχειρησιακή Ετοιμότητα. Επιμέλεια: Γιώργος Κ. Γκατζιάς, Αθήνα: Μ. Γκιούρδας Συναφή άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά: • Chatha, K.A. and Butt, I. (2015) "Themes of study in manufacturing strategy literature", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 35 No. 4, pp. 604 - 698 • Chatha, K.A., Butt, I., and Tariq, A. (2015) "Research methodologies and publication trends in manufacturing strategy: A content analysis-based literature review", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 35 No. 4, pp. 487 - 546 • Fry, T.D., Donohue, J.M., Saladin, B.A., and Shang, G. (2015), “The internationalisation of operations management research”, International Journal of Production Research • Hammer, M. and Stanton, S. (1999) ‘How Process Enterprises Really Work’, Harvard Business Review, Nov-Dec • Huang, Y.-Y., and Handfield, R.B. (2015) "Measuring the benefits of ERP on supply management maturity model: a “big data” method", International Journal of Operations & Production Management, Vol. 35 No. 1, pp.2 - 25 |