
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Γενικού Υποβάθρου |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Όχι |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
|
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει του φοιτητές στις έννοιες και στις τεχνικές των επιχειρησιακών δίνοντας έμφαση στις έννοιες, διαδικασίες και τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από τους διευθυντές, διαχειριστές, και εργαζόμενους στη λειτουργία ενός οργανισμού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα κατέχουν: Γνώσεις: Ο φοιτητής θα μπορεί να κατανοήσει τον τρόπο που οι επιχειρησιακές λειτουργίες συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας. Επιπλέον θα εμβαθύνει στη σημασία που έχει ο σχεδιασμός των προϊόντων και διαδικασιών, η διαδικασία ελέγχου και προγραμματισμού, η διαχείριση των υλικών και των αποθεμάτων και η βελτίωση των προϊόντων και συστημάτων. Δεξιότητες: Να αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στους διευθυντές επιχειρήσεων και να αξιολογεί την αξία και τις επιπτώσεις των επιχειρησιακών επιλογών τους σε πραγματικό περιβάλλον. (ανάλυση, αξιολόγηση). Να αναλύει και αξιολογεί τις σύγχρονες θεωρίες και τα εργαλεία των επιχειρησιακών λειτουργιών που στοχεύουν στη δημιουργία συνεργειών ανάμεσα σε μια ποικιλία λειτουργικών παραγόντων και παραμέτρων. (ανάλυση, αξιολόγηση). Ικανότητες: Θα μπορεί να εφαρμόσει σύγχρονα εργαλεία και τεχνικές σε τρέχοντα θέματα των επιχειρήσεων, όπως η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα συστήματα διαχείρισης των επιχειρησιακών πόρων. Επίσης θα μπορεί να εφαρμόζει και να αξιολογεί ποσοτικά μοντέλα για την επίλυση κρίσιμων λειτουργικών προβλημάτων, καθώς και να ενσωματώνει τα αποτελέσματά τους, προκειμένου να διατυπώνει ή αξιολογεί συστάσεις των εμπειρογνωμόνων. (εφαρμογή, αξιολόγηση). |
Γενικές Ικανότητες |
Οι ικανότητες που αναμένεται να αποκομίσει ο πτυχιούχος είναι οι ακόλουθες: Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Λήψη αποφάσεων με χρήση ΤΠΕ Αυτόνομη και ομαδική εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα που αποτυπώνονται παρακάτω. Εισαγωγή στη Διοίκηση Λειτουργιών Ανταγωνιστικότητα, Στρατηγική Θέση και Στρατηγική Λειτουργιών Σχεδιασμός και Επιλογή Διαδικασιών Επανασχεδιασμός κι αξιολόγηση διαδικασιών Σχεδιασμός Προϊόντων & Υπηρεσιών Χωροταξικός Σχεδιασμός - Επιλογή Τοποθεσίας Διαχείριση Δυναμικότητας Διαχείριση Αποθεμάτων Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας Συγκεντρωτικός Προγραμματισμός Χρονοπρογραμματισμός Απόδοση & Παραγωγικότητα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων και Διοίκηση Λειτουργιών
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. |
Διαλέξεις πρόσωπο με πρόσωπο Ανάρτηση υλικού για περαιτέρω μελέτη και επίλυση ασκήσεων πράξης στην πλατφόρμα e-class |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία ως εξής: Ασκήσεις πράξης με χρήση ελεύθερα διαθέσιμων πακέτων λογισμικού Πρόσθετο κι ελεύθερα διαθέσιμο υλικό για την εμπέδωση στοιχείων θεωρίας κι επίλυση ασκήσεων πράξης μέσω διαδικτύου και μέσων κοινωνικής δικτύωσης Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class Επικοινωνία με φοιτητές μέσω πλατφόρμας e-class |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση θα διενεργείται στην ελληνική γλώσσα με τρεις διακριτούς τρόπους: Ενδιάμεση αξιολόγηση κατά την 7η ή 8η εβδομάδα (20%) που θα πραγματοποιείται με: Ερωτήσεις Πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης Ασκήσεις πράξης (20%) που θα αξιολογούνται ως εξής: Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων σε ομάδες, σύνταξη αναφοράς για την προτεινόμενη επίλυση, δημόσια παρουσίαση Τελική εξέταση (60%) που θα πραγματοποιείται με: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Επίλυση προβλημάτων, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ανάπτυξη στοιχείων θεωρίας, Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη, Μελέτη περίπτωσης, Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας |
Κακούρης, Α.Π. (2013) Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών, Εκδόσεις Προπομπός Bozarth, C. and Handfield, B. (2005), Introduction to Operations and Supply Chain Management, Prentice Hall Davis, M. M and J. Heineke (2005) Operations Management: Integrating Manufacturing and Services, 5/E, McGraw-Hill Irwin Fitzsimmons, J.A. and Fitzsimmons, M.J. (2006) Service Management: Operations, Strategy, and Information Technology, 5/E, McGraw Hill Gerard, G. (2005), Matching Supply with Demand: An Introduction to Operations Management, McGraw-Hill/Irwin Heizer, J., and Render, B. (2014) Operations Management, 11/E, Pearson Jacobs, F.R. and Chase, R.B. (2014) Operations & Supply Management, 14/E, McGraw-Hill Johnston, R. and Clark, G. (2001) Service Operations Management, FT/Prentice Hall Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. and Malhotra, M.K. (2012) Operations Management: Processes and Value Chains, 10/E, Pearson/Prentice Hall Liker, J. (2004), Toyota Way, McGraw-Hill Metters, R., King-Meters, K., Pullman, M. and Walton, S. (2006) Service Operations Management, South-Western Cengage Learning Nahmias, S. and Olsen, T.l. (2015), Production and Operations Analysis, 7/E, Waveland Press, Inc. Reid, R.D. and Sanders, N.R. (2013), Operations Management: An Integrated Approach, 5/E, Wiley Russell R.S. and Taylor B.W. (2003) Operations Management: Quality and Competitiveness in a Global Environment, 4/E, Prentice Hall Schroeder, R., Rungtusanatham, M.J., and Goldstein, S. (2013), Operations Management in the Supply Chain, 6/E, McGraw-Hill Education Slack, N., Brandon-Jones, A. and Johnston, R. (2013), Operations Management, 7/E, Harlow: Pearson Stevenson, W.J. (2014) Operations Management, 12/E, McGraw-Hill Waller D.L. (2003) Operations Management: A Supply Chain Approach, 2/E, Cergage Lrng Business Press Παππής, Κ.Π. (2006), Προγραμματισμός Παραγωγής, εκδόσεις Αθ. Σταμούλης |