ΑΡΧΕΣ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Κωδικός μαθήματος
01.01Κ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Γενικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με το μάθημα αυτό επιδιώκεται ο φοιτητής να κατανοήσει πως δουλεύουν οι αγορές και τι τις κάνει περισσότερο ή λιγότερο ανταγωνιστικές. Περιέχει τις βασικές έννοιες και εργαλεία για μικροοικονομικές αναλύσεις, απαραίτητες για επιχειρηματικές αποφάσεις.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής αποκτά τις εξής γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες:

Γνώσεις: Είναι σε θέση να εξηγεί (α) τη συμπεριφορά των καταναλωτών∙ (β) τη συμπεριφορά των επιχειρήσεων∙ (γ) τους διάφορους τύπους οργάνωσης της αγοράς (μονοπώλιο, ολιγοπώλιο και ανταγωνιστική αγορά).

Δεξιότητες: Είναι σε θέση (α) να επιλύει ένα πρόβλημα μεγιστοποίησης χρησιμότητας καταναλωτή∙ (β) να εφαρμόζει οικονομικές αρχές, για μια σειρά επιχειρηματικών αποφάσεων και ζητημάτων πολιτικής.

Ικανότητες: Είναι σε θέση να αναλύει (α) την επίδραση των συνολικών αλλαγών της προσφοράς και ζήτησης αγαθών, πάνω στην τιμή και στην ποσότητα, με χρήση των διαγραμμάτων προσφοράς και ζήτησης αγαθών∙ (β) την επίδραση που έχουν στην απόφαση του καταναλωτή οι αλλαγές σε τιμή και εισόδημα, μέσω μεταβολής των αποτελεσμάτων εισοδήματος και υποκατάστασης∙ (γ) τη βραχυχρόνια και μακροχρόνια συμπεριφορά, σε μονοπώλιο και ολιγοπώλιο.

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη Εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

Τίτλος ενότητας

Εισαγωγή στην επιστήμη των οικονομικών

Προσφορά και ζήτηση: Πως λειτουργούν οι αγορές

Ελαστικότητα και οι εφαρμογές της

Η παρέμβαση του κράτους στις αγορές

Αγορές, αποτελεσματικότητα και ευημερία

Θεωρία του καταναλωτή

Επιχείρηση, παραγωγή και κόστη

Οι επιχειρήσεις σε ανταγωνιστικές αγορές

Μονοπώλιο

Μονοπωλιακός ανταγωνισμός - Ολιγοπώλιο

Αγορές συντελεστών παραγωγής

Δημόσια αγαθά και εξωτερικότητες

Αλληλεξάρτηση και τα οφέλη από το εμπόριο

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις (13Χ3) 39
Γραπτή εργασία (1Χ20) 20
Αυτοτελής Μελέτη (13Χ7) 91
Σύνολο 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδος αξιολόγησης: Διαμορφωτική

(α) Γραπτή πρόοδος (30%)

(β) Γραπτή εργασία (10%)

(γ) Γραπτή τελική εξέταση (60%)

που περιλαμβάνουν:

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Επίλυση προβλημάτων σχετικών με επιχειρηματικές αποφάσεις

Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Mankiw N.G. & M.P.Taylor (2018). Οικονομική - Μικροοικονομική. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. Κωδικός στον Εύδοξο: 68373531.

Begg, D., Vernasca, G., Fischer, S. και Dornbusch, R. (2015). Εισαγωγή στην Οικονομική. Τόμος Α’. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική. Κωδικός στον Εύδοξο: 50659243.

Lipsey R. & Ch. Alec (2108), Μικροοικονομική Θεωρία. Αθήνα: Εκδόσεις Τζιόλα. Κωδικός στον Εύδοξο: 68370073.