![boa-logo](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/boa-logo.png?itok=HAR5fiuj)
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Επιστημονικής Περιοχής |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Αρχές Διοίκησης
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα έχει ως σκοπό να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες της ποιότητας και την αναγκαιότητα άσκησης μάνατζμεντ χρησιμοποιώντας εργαλεία ποιότητας στο σύνολο των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης, στη λογική ότι η άσκηση Διοίκησης Ολικής Ποιότητας προσθέτει αξία και κύρος στην επιχείρηση και ικανοποίηση στον πελάτη. Οι Γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες του μαθήματος είναι οι ακόλουθες: Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν τις αρχές και τους κανόνες της ποιότητας στο σύνολο των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης. Να αναγνωρίζουν την ανάγκη της συνεχούς μέτρησης και βελτίωσης της ικανοποίησης του πελάτη, ως εργαλείο μέτρησης της ποιότητας μέσα στις επιχειρήσεις. Να αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα της ηγεσίας και της προσήλωσης της διοίκησης στην ανάδειξη της ποιότητα σε στρατηγική υπόθεση. Να διαμορφώνουν κουλτούρα ποιότητας στο εργασιακό περιβάλλον έχοντας την συναίνεση του συνόλου των εργαζόμενων. Να καθορίζουν τα κατάλληλα εργαλεία για τον προσδιορισμό και την επίλυση προβλημάτων ποιότητας. Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν βραβεία και πιστοποιητικά ποιότητας. Δεξιότητες: Να προσαρμόζουν τη λειτουργία μιας επιχείρησης για την εφαρμογή ενός προτύπου ποιότητας ISO. Να προσδιορίζουν τη συνεισφορά της Δ.Ο.Π στην επιτυχία μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Ικανότητες: Να διαχειρίζονται τα εργαλεία και τις τεχνικές διοίκησης ποιότητας που εφαρμόζονται στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Να επιλέγουν τα κατάλληλα στατιστικά εργαλεία για τον έλεγχο της ποιότητας. Να αξιολογούν την εφαρμογή συγκεκριμένου προτύπου ποιότητας σε επιχείρηση. |
Γενικές Ικανότητες
|
Ο πτυχιούχος που θα έχει παρακολουθήσει επιτυχώς το μάθημα εκτός των γενικών και ειδικών ικανοτήτων που θα έχει αποκτήσει, θα έχει την ικανότητα : - αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης, δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - λήψης αποφάσεων είτα αυτόνομα είτε μέσω ομαδικής εργασίας - εργασίας σε διεθνές περιβάλλον |
Εισαγωγή στην Ποιότητα και στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Οι βασικές φιλοσοφικές προσεγγίσεις και οι θεωρητικοί της ΔΟΠ (Deming, Juran, Ishikawa )Οι τέσσερεις εποχές της ποιότητας Εργαλεία και Τεχνικές Ποιότητας Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας ISO 9000 Διαδικασία Πιστοποίησης της Ποιότητας Περιβαλλοντική Διαχείριση – ISO 14001, EMAS Μεθοδολογία¬ Six Sigma Μοντέλα Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM/ MBNQA/CAF Κόστος Ποιότητας Το μέλλον της Δ.Ο.Π. |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Χρήση Τ.Π.Ε. (power point),χρήση διαδυκτίου στις μελέτες περιπτώσεων, e-class επικοινωνία με τους φοιτητές προσωπική και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. | ||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (40%) - Ανάπτυξη θέματος (20%) - Επίλυση άσκησης (40%) |
Dale, B. G. and Plunkett, J. J., (2017), Quality Costing. 3rd ed., Routledge Backford, J., (2016), Quality: A Critical Introduction, 4th ed., Routledge Dale, B.G., Bamford, D. and Van der Wiele, T. (eds.), (2016), Managing Quality: An essential guide and resource gateway. 6th ed., John Wiley & Sons Τσιότρας, Γ., (2016), Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Broken Hill Publishers Ltd, Nicosia Goetsch, D. and Davis, S., (2014), Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 7th edition, Pearson Oakland, J.S., (2014), Total quality management and operational excellence: text with cases. 4th ed., Routledge Bergman, B. and Klefsjö, B., (2010), Quality from customer needs to customer satisfaction, 3rd ed., Studentlitteratur AB Evans, J.R., Lindsay, W.M., (2010), The Management and Control of Quality, 8th ed., West Oakland, J.S., (2008), Statistical Process Control, 6th ed., Heinemann: London Oakland, J.S., (2003), Total Quality Management: text with cases, 3rd ed., Butterworth Heinemann, Oxford Oakland, J.S., (2001), Total Organizational Excellence: Achieving World-class Performance. Routledge JamesP., (1998), Μάνατζμεντ Ολικής Ποιότητας, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα |