ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Κωδικός μαθήματος
04.02K
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

Αρχές Διοίκησης

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
 

Το μάθημα έχει ως σκοπό να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές έννοιες της ποιότητας και την αναγκαιότητα άσκησης μάνατζμεντ χρησιμοποιώντας εργαλεία ποιότητας στο σύνολο των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης, στη λογική ότι η άσκηση Διοίκησης Ολικής Ποιότητας προσθέτει αξία και κύρος στην επιχείρηση και ικανοποίηση στον πελάτη.

Οι Γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες του μαθήματος είναι οι ακόλουθες:

Γνώσεις: Να αναγνωρίζουν τις αρχές και τους κανόνες της ποιότητας στο σύνολο των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης. Να αναγνωρίζουν την ανάγκη της συνεχούς μέτρησης και βελτίωσης της ικανοποίησης του πελάτη, ως εργαλείο μέτρησης της ποιότητας μέσα στις επιχειρήσεις. Να αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα της ηγεσίας και της προσήλωσης της διοίκησης στην ανάδειξη της ποιότητα σε στρατηγική υπόθεση. Να διαμορφώνουν κουλτούρα ποιότητας στο εργασιακό περιβάλλον έχοντας την συναίνεση του συνόλου των εργαζόμενων. Να καθορίζουν τα κατάλληλα εργαλεία για τον προσδιορισμό και την επίλυση προβλημάτων ποιότητας. Να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν βραβεία και πιστοποιητικά ποιότητας.

Δεξιότητες: Να προσαρμόζουν τη λειτουργία μιας επιχείρησης για την εφαρμογή ενός προτύπου ποιότητας ISO. Να προσδιορίζουν τη συνεισφορά της Δ.Ο.Π στην επιτυχία μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.

Ικανότητες: Να διαχειρίζονται τα εργαλεία και τις τεχνικές διοίκησης ποιότητας που εφαρμόζονται στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Να επιλέγουν τα κατάλληλα στατιστικά εργαλεία για τον έλεγχο της ποιότητας. Να αξιολογούν την εφαρμογή συγκεκριμένου προτύπου ποιότητας σε επιχείρηση.

Γενικές Ικανότητες

 

Ο πτυχιούχος που θα έχει παρακολουθήσει επιτυχώς το μάθημα εκτός των γενικών και ειδικών ικανοτήτων που θα έχει αποκτήσει, θα έχει την ικανότητα :

- αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης, δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των

απαραίτητων τεχνολογιών

- λήψης αποφάσεων είτα αυτόνομα είτε μέσω ομαδικής εργασίας

- εργασίας σε διεθνές περιβάλλον

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στην Ποιότητα και στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας

Οι βασικές φιλοσοφικές προσεγγίσεις και οι θεωρητικοί της ΔΟΠ (Deming, Juran, Ishikawa )Οι τέσσερεις εποχές της ποιότητας

Εργαλεία και Τεχνικές Ποιότητας

Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας ISO 9000

Διαδικασία Πιστοποίησης της Ποιότητας

Περιβαλλοντική Διαχείριση – ISO 14001, EMAS

Μεθοδολογία¬ Six Sigma

Μοντέλα Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM/ MBNQA/CAF

Κόστος Ποιότητας

Το μέλλον της Δ.Ο.Π.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. (power point),χρήση διαδυκτίου στις μελέτες περιπτώσεων, e-class επικοινωνία με τους φοιτητές προσωπική και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 40
Ασκήσεις εμβάθυνσης που εστιάζουν στην μελέτη περιπτώσεων 40
Αυτοτελής Μελέτη 70
Σύνολο Μαθήματος 150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

 

 

Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (40%)

- Ανάπτυξη θέματος (20%)

- Επίλυση άσκησης (40%)

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Dale, B. G. and Plunkett, J. J., (2017), Quality Costing. 3rd ed., Routledge

Backford, J., (2016), Quality: A Critical Introduction, 4th ed., Routledge

Dale, B.G., Bamford, D. and Van der Wiele, T. (eds.), (2016), Managing Quality: An essential guide and resource gateway. 6th ed., John Wiley & Sons

Τσιότρας, Γ., (2016), Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Broken Hill Publishers Ltd, Nicosia

Goetsch, D. and Davis, S., (2014), Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 7th edition, Pearson

Oakland, J.S., (2014), Total quality management and operational excellence: text with cases. 4th ed., Routledge

Bergman, B. and Klefsjö, B., (2010), Quality from customer needs to customer satisfaction, 3rd ed., Studentlitteratur AB

Evans, J.R., Lindsay, W.M., (2010), The Management and Control of Quality, 8th ed., West

Oakland, J.S., (2008), Statistical Process Control, 6th ed., Heinemann: London

Oakland, J.S., (2003), Total Quality Management: text with cases, 3rd ed., Butterworth Heinemann, Oxford

Oakland, J.S., (2001), Total Organizational Excellence: Achieving World-class Performance. Routledge

JamesP., (1998), Μάνατζμεντ Ολικής Ποιότητας, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα