ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Κωδικός μαθήματος
06.04ΔΕ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Διοίκησης Επιχειρήσεων
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 2
Εργαστηριακές Ασκήσεις 1

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Στατιστική ΙΙ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές να έχουν:

Γνώσεις: Ώστε να προσδιορίζουν και να περιγράφουν τη σχέση δυο ή περισσότερων μεταβλητών χρησιμοποιώντας στατιστικές τεχνικές εκτίμησης και πρόβλεψης, όπως την απλή, την πολλαπλή γραμμική και την πολυωνυμική παλινδρόμηση, την μη γραμμική παλινδρόμηση, την λογιστική παλινδρόμηση, να αναλύουν χρονοσειρές στις κύριες συνιστώσες τους, να τις εξομαλύνουν και να κάνουν βαχυχρόνιες προβλέψεις.

Δεξιότητες: Ώστε να επιλέγουν, να συνδυάζουν και να εφαρμόζουν τις κατάλληλες τεχνικές επιχειρησιακής πρόβλεψης. Να εξηγούν και να υποστηρίζουν την προσέγγιση επίλυσης του προβλήματος.

Ικανότητες: Ώστε να διακρίνουν την ειδική φύση του προβλήματος και να μπορούν να εφαρμόσουν την κατάλληλη μεθοδολογία και τεχνικές ανάλυσης, εκτίμησης και πρόβλεψης για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Λήψη αποφάσεων

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αυτόνομη εργασία

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα επεκτείνει και εξειδικεύει τις γενικές γνώσεις των μαθημάτων Στατιστική Ι και ΙΙ στις έννοιες της εκτίμησης και της πρόβλεψης. Εισάγει τους φοιτητές στα μοντέλα στατιστικής πρόβλεψης δίνοντάς τους απαραίτητες γνώσεις, τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές, για την κατανόηση και την εφαρμογή μεθόδων πρόβλεψης και εκτίμησης σε διάφορους τομείς, με έμφαση στον τομέα της Διοίκησης και της Οικονομίας.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις και εργαστήρια:

Εισαγωγή σε έννοιες που αφορούν τις επιχειρηματικές εκτιμήσεις και προβλέψεις

Εργαστήριο: Εισαγωγή στη χρήση του SPSS

Εισαγωγή στις Ποσοτικές μεθόδους επιχειρηματικών εκτιμήσεων και προβλέψεων. Τρόποι διερεύνησης της σχέσης μεταξύ δύο ή περισσότερων μεταβλητών που εμπλέκονται σε ένα επιχειρηματικό πρόβλημα

Εργαστήριο: Εισαγωγή στη χρήση του SPSS

Απλή γραμμική παλινδρόμηση και συσχέτιση. Ερμηνεία αποτελεσμάτων (σημασία συντελεστών)

Εργαστήριο: Απλή γραμμική παλινδρόμηση με τη χρήση του EXCEL και του SPSS

Απλή γραμμική παλινδρόμηση και συσχέτιση. Ερμηνεία της μεταβλητότητας – Προβλέψη

Εργαστήριο: Απλή γραμμική παλινδρόμηση με τη χρήση του EXCEL και του SPSS

Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση. Ερμηνεία αποτελεσμάτων.

Εργαστήριο: Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση με τη χρήση του SPSS

Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση Σύγκριση μοντέλων. Μέθοδοι επιλογής μεταβλητών. Διαγνωστικά πολλαπλής παλινδρόμησης. καλή προσαρμογή του μοντέλου και επιλογή καταλληλότερου στατιστικού μοντέλου

Εργαστήριο: Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση με τη χρήση του SPSS

Εισαγωγή στα μη γραμμικά μοντέλα πρόβλεψης.

Εργαστήριο: Μη γραμμικά μοντέλα με τη χρήση του EXCEL και του SPSS

Εισαγωγή στη λογιστική παλινδρόμηση

Εργαστήριο: Λογιστική παλινδρόμηση με τη χρήση του SPSS

Ερμηνεία αποτελεσμάτων της λογιστικής παλινδρόμησης

Εργαστήριο: Λογιστική παλινδρόμηση με τη χρήση του SPSS

Διεξαγωγή ενδιάμεσης αξιολόγησης στο θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος του μαθήματος

Εισαγωγή στις χρονοσειρές (εισαγωγικές έννοιες, συνιστώσες χρονοσειρών)

Εργαστήριο: παρουσίαση χρονοσειρών με τη χρήση του EXCEL και του SPSS

Εισαγωγή στις χρονοσειρές (προσδιορισμός τάσης, εξομάλυνση χρονοσειρών, πρόβλεψη)

Εργαστήριο: Ανάλυση χρονοσειρών με τη χρήση του EXCEL και του SPSS

Εισαγωγή στις χρονοσειρές (συσχέτιση, αυτοσυσχέτιση)

Εργαστήριο: Ανάλυση χρονοσειρών με τη χρήση του EXCEL και του SPSS

 

Η αρίθμηση αναφέρεται στην αντίστοιχη εβδομάδα του μαθήματος.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Πρόσωπο με πρόσωπο

Εργαστηριακές ασκήσεις- Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία, ως εξής:

Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση λογισμικού (excel, SPSS) σε Η/Υ

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας και επικοινωνίας με τους φοιτητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Εργαστηριακή Άσκηση 13
Αυτοτελής επίλυση ασκήσεων 39
Αυτοτελής μελέτη 72
Σύνολο μαθήματος 150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

.

Η αξιολόγηση του θεωρητικού μέρους θα διενεργείται στην ελληνική γλώσσα με τρείς διακριτούς τρόπους:

Ενδιάμεση αξιολόγηση κατά την 10η εβδομάδα (20%)

Ατομικές εργασίες (10%) που θα αξιολογούνται ως εξής: Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, δημόσια παρουσίαση

Τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Συγκριτική Επαξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

Επίλυση προβλημάτων

Η αξιολόγηση του εργαστηριακού μέρους θα διενεργείται στην ελληνική γλώσσα με τρείς διακριτούς τρόπους:

Ενδιάμεση αξιολόγηση κατά την 10η εβδομάδα (15%).

Ατομικές εργασίες (25%) που θα αξιολογούνται ως εξής: Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, δημόσια παρουσίαση

Τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει

Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

Επίλυση προβλημάτων με χρήση Η/Υ

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Jarrett J., Μέθοδοι Προβλέψεων Για Οικονομικές - Επιχειρηματικές Αποφάσεις, Εκδόσεις: Gutenberg, 2002

Stock J., Watson M., Εισαγωγή στην Οικονομετρία, Εκδόσεις: Gutenberg, 2017

Αγιακλογλου Χ., Οικονόμου Γ. Μέθοδοι Προβλέψεων και Ανάλυσης Αποφάσεων, Εκδόσεις Μπένου, 2004

Χαλικιας Ι., Στατιστική - Μέθοδοι ανάλυσης για επιχειρηματικές αποφάσεις (4η έκδοση). Εκδόσεις ROSILI, 2017

Πετρόπουλος Φ., Βασίλειος Ασημακόπουλος, Επιχειρησιακές Προβλέψεις, εκδόσεις ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ,2011