ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Κωδικός μαθήματος
08.08Ε
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Η
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιλογής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα εστιάζεται στις ιδιαιτερότητες του μάρκετινγκ κατά την εφαρμογή του στο δημόσιο χώρο και στοχεύει στο να τεκμηριώσει το πως το δημόσιο μάρκετινγκ, σε αντίθεση με όσα συνήθως ισχύουν στο χώρο των επιχειρήσεων, συνδέεται άρρηκτα με το ερώτημα της ποιότητας των δημοσίων προϊόντων. Πραγματεύεται τις ποιοτικές διαστάσεις της δημόσιας δράσης και εκθέτει βασικές μεθοδολογίες και τεχνικές διασφάλισης ποιότητας.

Το μάθημα μελετά ειδικότερα :

α. τους τρόπους με τους οποίους οι λειτουργίες της διασφάλισης ποιότητας σε συνδυασμό με τεχνικές του μάρκετινγκ των υπηρεσιών μπορούν να εφαρμοστούν στον δημόσιο χώρο και ειδικότερα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και

β. τις ιδιαίτερες προσαρμογές που απαιτούνται προκειμένου οι τεχνικές αυτές να καταστούν λειτουργικές και αποδοτικές για τον δημόσιο χώρο γενικά και πιό συγκεκριμένα για τις υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

γ. τις πολιτισμικές και αξιακές παραμέτρους της δημόσιας δράσης και τον τρόπο με τον οποίο, κατ' αντιδιαστολή και πάλι με τις αντίστοιχες προσεγγίσεις του ιδιωτικού τομέα, αυτές καθίστανται συμβατές με τα προτάγματα της ποιότητας και τις θετικές διαστάσεις του μάρκετινγκ στην προοπτική μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης της δημόσιας διοίκησης.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να κατέχουν:

Γνώσεις ώστε να μπορούν να κατανοούν: Τις ποιοτικές διαφορές στη φύση των δημοσίων υπηρεσιών σε σχέση με τις ιδιωτικές, και άρα τις διαφορετικές μεθόδους διασφάλισης της ποιότητας των δημοσίων υπηρεσιών και παράδοσής τους στους χρήστες. Τους τρόπους μεταφοράς και εφαρμογής των αρχών του ιδιωτικού μάνατζμεντ στο δημόσιο χώρο, στο πλαίσιο του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ, έτσι ώστε να βελτιώνεται η αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα χωρίς να φαλκιδεύεται η ανθρωποκεντρική προσέγγιση της δημόσιας διοίκησης.

Δεξιότητες σχετικά με την εφαρμογή τεχνικών και μηχανισμών για την αναβάθμιση των δημοσίων υπηρεσιών και την πιο αποτελεσματική τους προώθηση στους χρήστες

Ικανότητες σχετικά με την ανάλυση και αξιολόγηση προβληματικών καταστάσεων της παροχής δημοσίων υπηρεσιών σε τομείς της δημόσιας διοίκησης και τη διαμόρφωση προτάσεων για την αντιμετώπισή τους.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

1. Η έννοια του δημόσιου μάρκετινγκ και η σχέση του με το μάρκετινγκ της αγοράς

2. Η  εφαρμογή του μάγματος μάρκετινγκ στον δημόσιο χώρο

3. Η ποιότητα υπηρεσιών ως βασικό συστατικό του  δημόσιου μάρκετινγκ

4. Ο δημόσιος χώρος σε διαδικασία μεταβολών

5. Η παραδοσιακή σχέση πολιτών και δημόσιου χώρου: ρύθμιση και κεντρική διαχείριση του  κράτους- πυρήνα

6. Η υπέρβαση του "κράτους-πυρήνα": διανομή, αναδιανομή και παροχή υπηρεσιών .

7. Τα δημόσια προϊόντα και τα προβλήματα της παραγωγής  και της διανομής τους στην εποχή της παγκοσμιοποίησης

8. Η παραγωγή ποιοτικών δημοσίων υπηρεσιών  από τους ΟΤΑ.  Διασφάλιση ποιότητας σε φορείς ΟΤΑ

9. Πραγματικές και συναγόμενες ανάγκες των χρηστών δημοσίων προϊόντων

10. Διαμόρφωση προτύπων δημοσίων προϊόντων σε τοπικό επίπεδο

11.  Προσανατολισμός σε κανόνες και προσανατολισμός σε αποτελέσματα

12.  Διαδικασίες βελτίωσης των δημοσίων προϊόντων

13. Η  «μανθάνουσα οργάνωση», η διοίκηση μέσω  αξιών  και η εφαρμογη τους στην τοπική αυτοδιοίκηση.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Γραπτή εργασία 20
Αυτοτελής Μελέτη 91
Σύνολο 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Κριτήρια αξιολόγησης: Κατανόηση εννοιών και μεθόδων
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Τσέκος Θεόδωρος , 2007, Ποιότητα υπηρεσιών και δημόσιο marketing. Προς ένα ανθρωποκεντρικό παράδειγμα για τη δημόσια διοίκηση. Πανεπιστημιακές Σημειώσεις, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Γούναρης Σπύρος, 2012, Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Εκδόσεις Rosili

Καψής Διονύσης, 2013, Στρατηγικές διοίκησης επιχειρήσεων στον δημόσιο τομέα, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στο Υπουργείο Οικονομικών, Εκδόσεις Αλκυών