ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κωδικός μαθήματος
07.07Ε
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Επιλογής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η κατανόηση εκ μέρους των φοιτητών της μεθοδολογίας με την οποία οι φορείς δημόσιας δράσης σχεδιάζουν, διαβουλεύονται, υλοποιούν, παρακολουθούν και αξιολογούν τις ασκούμενες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους δημόσιες πολιτικές νοούμενες ως ανάπτυξη δημοσίων παρεμβάσεων μεγάλης κλίμακας σε κάθε πεδίο κοινωνικο-οικονομικής δραστηριότητας.

Γνώσεις: Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίζουν τα διαφορετικά επίπεδα παρεμβάσεων δημόσιας πολιτικής καθώς και τρόπους μεθοδολογικής ταξινόμησής τους, τις τεχνικές ανάλυσης προβλημάτων και ευκαιριών , τις βασικές θεωρίες λήψης αποφάσεων και τους τρόπους οντολογικής και δεοντολογικής ανάλυσής τους, την σύνδεση των σταδίων άσκησης δημόσιας πολιτικής και συγκεκριμένα την σύνδεση μεταξύ σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης. Θα γνωρίζουν επίσης την κατανομή των πεδίων πολιτικής μεταξύ τοπικών, εθνικών και υπερεθνικών φορέων διοίκησης και θα κατανοούν την έννοια των δημοσίων προϊόντων και τις διαδικασίες σχεδιασμού, παραγωγής και αξιολόγησής τους τους.

Δεξιότητες: Οι φοιτητές θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά προγραμματικές και σχεδιαστικές δεξιότητες για να διαμορφώσουν στάδια και βήματα ανάπτυξης και εφαρμογής τομεακών πολιτικών σε όλα τα επίπεδα διοικητικής δράσης και συγκεκριμένα στην ανάλυση τομεακής πολιτικής, την κατάρτιση και εφαρμογή προγραμμάτων και την αξιολόγηση αποτελεσμάτων .

Ικανότητες: Οι φοιτητές θα μπορούν να συμβάλουν στην ανάλυση προβλημάτων και στον σχεδιασμό και την εφαρμογή διοικητικών προγραμμάτων σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

Ορισμοί

Διαφορετικά επίπεδα παρεμβάσεων δημόσιας πολιτικής 

Ταξινόμηση δημοσίων πολιτικών κατά Lowi

Κατηγοριοποίηση Δημοσίων Προϊόντων

Το κράτος κατά Max Weber

Γραμμικά  Μοντέλα Ανάλυσης Δημοσίων Πολιτικών, 

Το Μοντέλο του Μαύρου Κουτιού (Black Box), 

Το Μοντέλο των Ηogwood και Gunn,

Η ανάλυση κόστους –ωφέλειας, 

Μη-Γραμμικές Προσεγγίσεις, 

Τα Υποκείμενα, 

Τα Νοήματα , 

Οι Θεωρίες Λήψης Αποφάσεων 

Γραμμικά μοντέλα απόφασης 

(One Best Way),

Ικανοποιητική απόφαση– Herbert Simon, 

Ομοιότητες και διαφορές των γραμμικών μοντέλων, 

Άσκηση πολιτικής βάσει τεκμηρίων, 

Μη γραμμικά υποδείγματα λήψης απόφασης, 

Σύνθεση γραμμικών και μη γραμμικών υποδειγμάτων,

Δημόσια Πολιτική, Διαπραγμάτευση  και Διαβούλευση,

Δημόσιος διάλογος, 

Η Δημόσια Διαβούλευση, 

Η Διαπραγμάτευση , 

Η άσκηση δημοσίων πολιτικών στην Ελλάδα

Μορφολογικά χαρακτηριστικά άσκησης δημόσιας πολιτικής στην Ελλάδα

Προβλήματα άσκησης δημόσιας πολιτικής στην Ελλάδα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Γραπτή εργασία 20
Αυτοτελής Μελέτη 91
Σύνολο 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Τύπος αξιολόγησης: Συμπερασματική

Μορφή αξιολόγησης:

Ερωτήσεις Εκτενούς Ανάπτυξης και Ανάλυση μελέτης περίπτωσης (100% του βαθμού)

Κριτήρια αξιολόγησης:

- Κατανόηση εννοιών και μεθόδων η οποία προκύπτει από την επάρκεια και την εννοιολογική πληρότητα των απαντήσεων και της ανάλυσης της μελέτης περίπτωσης.

- Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα στην ρουμπρίκα «Πληροφορίες μαθήματος- Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης» στην ιστοσελίδα του μαθήματος.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Θεόδωρος Ν. Τσέκος, 2014, Δημόσια Πολιτική, Πανεπιστημιακές Σημειώσεις, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου .

Πασσάς Αργύρης, Τσέκος Θεόδωρος,2009, Εθνική διοίκηση και ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, Εκδόσεις Παπαζήση

Σπανού Κ (Επιμ.),2010, Δημόσιες πολιτικές στην Ελλάδα, Εκδόσεις Παπαζήση

Γεωργαράκης Νίκος, 2018, Στρατηγική και διαδικασίες για το σχεδιασμό και την εφαρμογή δημόσιων πολιτικών στην Ελλάδα, Εκδόσεις Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών

Λαδή Στ., Νταλάκου Β., 2016, Ανάλυση δημόσιας πολιτικής, Εκδόσεις Παπαζήση