ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ II

Κωδικός μαθήματος
07.01ΔΟ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Διοίκησης Οργανισμών
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κατεύθυνσης ΔΟ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι - Methods and Processes of Administrative Planning

 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Στόχοι του μαθήματος αυτού είναι να έχουν οι φοιτητές κατανοήσει:

την σκοπιμότητα και τις μεθοδολογίες προγραμματισμού της διοικητικής δράσης

τον ρόλο και την συμβολή της ευρύτερης προγραμματικής λειτουργίας στην αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών

την αξιολόγηση ως βασικό συστατικό της εν γένει προγραμματικής λειτουργίας

τα είδη και τον τρόπο συγκέντρωσης και επεξεργασίας των ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων των αναγκαίων για την ορθολογική άσκηση της δημόσιας δράσης

το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προγραμματισμού στην ελληνική διοίκηση

τις μεθόδους προγραμματικής αναβάθμισης των δημοσίων υπηρεσιών

Γνώσεις: Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει την έννοια, τα επίπεδα και τις επι μέρους διαστάσεις του διοικητικού προγραμματισμού. Θα κατανοούν την σκοπιμότητα και τα βασικά του εργαλεία συμπεριλαμβανομένων και τεχνικών χρονοπρογραμματισμού όπως και τις μεθόδους παρακολούθησης / ελέγχου και αξιολόγησης της διοικητικής δράσης . Θα έχουν γνώση των δεικτών διοικητικών επιδόσεων, των κριτηρίων και μεθόδων σχεδιασμού τους και των ορθών τρόπων αξιοποίησής τους. Θα κατανοούν την χρησιμότητα των μεθόδων δημόσιας διαβούλευσης και τα βασικά υποδείγματα πραγματοποίησής της. Τέλος θα γνωρίζουν τα προβλήματα διοικητικού προγραμματισμού στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση και τις προσπάθειες υπέρβασής τους καθώς και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο διοικητικού προγραμματισμού και τις διαδικασίες εφαρμογής του.

Δεξιότητες: Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα είναι σε θέση να συμπράττουν στην εφαρμογή μέθόδων προγραμματισμού της διοικητικής δράσης. Θα μπορούν να αξιοποιούν ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα αναγκαία για την άσκηση δημοσίων πολιτικών αλλά και θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν αποτελεσματικούς τρόπους συγκέντρωσης και επεξεργασίας των δεδομένων αυτών. Θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν μεθόδους προγραμματικής αναβάθμισης των δημοσίων υπηρεσιών. Τέλος θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προγραμματισμού στην ελληνική διοίκηση.

Ικανότητες: Οι φοιτητές θα μπορούν να συμβάλουν στην αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων διοικητικού προγραμματισμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης από τις υπηρεσίες της κρατικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Λήψη αποφάσεων

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες, σε αντίστοιχες διαλέξεις:

Έννοια και συστατικά του διοικητικού προγραμματισμού

Τα επίπεδα διοικητικού προγραμματισμού: από την χάραξη στρατηγικής στην καθημερινή λειτουργία του τμήματος

Η άλλη όψη του προγραμματισμού: παρακολούθηση / έλεγχος - αξιολόγηση . Προγραμματισμός και βελτίωση

Το ΜbΟ ως βασικό πλαίσιο διοικητικού προγραμματισμού

Άλλα εργαλεία διοικητικού προγραμματισμού (PDCA- SWΟΤ-GAP ANALYSIS-PESTEL κα)

Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (Common Assessment Framework ) ως βασικό εργαλείο προγραμματικής βελτίωσης. 

Χρονοπρογραμματισμός και Δείκτες διοικητικών επιδόσεων

Ο διοικητικού προγραμματισμός ως εργαλείο άσκησης δημόσιας πολιτικής

Ο προγραμματισμός και οι ρυθμιστικές, διανεμητικές / αναδιανεμητικές και καταστατικές λειτουργίες

Η Δημόσια Διαβούλευση ως στρατηγικό εργαλείο: υποδείγματα ΟΟΣΑ- ΕΕ / Επιτροπή Mandelkern

Ο διοικητικός προγραμματισμός στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση

Ο Προϋπολογισμός ως πλαίσιο διοικητικού προγραμματισμού: προγραμματισμός τρεχουσών δραστηριοτήτων, προγραμματισμός αναπτυξιακών δραστηριοτήτων, διαχείριση προγραμμάτων

Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο διοικητικού προγραμματισμού και οι διαδικασίες εφαρμογής του

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Γραπτή εργασία 82
Αυτοτελής Μελέτη 104
Σύνολο 225
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ  
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Τσέκος, Θεόδωρος (2019), Διοικητικός προγραμματισμός, Πανεπιστημιακές Σημειώσεις, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Πετρίδου, Ευγενία, (2011), Διοίκηση - Management. Μια Εισαγωγική Προσέγγιση. Εκδόσεις Σοφία. 

Ρωσσίδης, Ιωάννης, (2013), Εφαρμογές του Επιχειρησιακού Μάνατζμεντ στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση, Εκδόσεις Σταμούλη 

Πολύζος Σεραφείμ,  (2011) Διοίκηση και Διαχείριση Έργων. Μέθοδοι και Τεχνικές , Εκδόσεις Κριτική 

Eisner, A.  Lee, S.-H, McNamara, G.,  Dessler, G.  (2019) Στρατηγική διοίκηση. Θεωρία και εφαρμογές Τύπος, Εκδόσεις Τζιόλα. 

Οικονόμου Γεώργιος, Αγιακλόγλου Χρήστος (2019) Μέθοδοι προβλέψεων και ανάλυσης αποφάσεων, Εκδόσεις Μπένου

Καψής Διονύσης (2013) Στρατηγικές διοίκησης επιχειρήσεων στον δημόσιο τομέα, , Διοίκηση ολικής ποιότητας στο υπουργείο οικονομικών Εκδόσεις Αλκυών

Κέφης Βασίλης,  Παπαζαχαρίου Πέτρος, (2009), Το επιχειρηματικό όραμα σε Business Plan, Εκδόσεις Κριτική.