Επιλογής
Επιλογής
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
| Διαλέξεις | 3 |
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού υποβάθρου |
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Για τους φοιτητές Erasmus υπάρχει η δυνατότητα για παράδοση εργασιών και εξέταση στην αγγλική και γαλλική. |
| Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εμβαθύνουν και να μαθαίνουν να:
Σκοπός του μαθήματος «Οργανωτική θεωρία και οργανωσιακή κουλτούρα» είναι η κατανόηση της συμπεριφοράς τόσο των ατόμων και των ομάδων μέσα στον οργανισμό, όσο και της συμπεριφοράς του ίδιου του οργανισμού καθώς επιδιώκει να επιτύχει τους στρατηγικούς του στόχους. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στον ρόλο του ηγέτη κατά τον σχεδιασμό των οργανωσιακών διαδικασιών και πρακτικών. Υπό το πρίσμα της αποτελεσματικής ηγεσίας συζητούνται θέματα όπως: τύποι ηγεσίας, διαφορές ανάμεσα στους ηγέτες και τους μάνατζερ, οργανωσιακή κουλτούρα, δυναμική ομάδων, αντιθέσεις-συγκρούσεις, διοίκηση αλλαγών, οργανωσιακή μάθηση, εργασιακές στάσεις και συμπεριφορές. Επιπλέον, η έμφυλη προσέγγιση της οργανωσιακής κουλτούρας διερευνά τον τρόπο που διοικούνται οι οργανισμοί του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, δηλαδή την αριθμητική κατανομή μεταξύ γυναικών και ανδρών, τον κατά φύλο καταμερισμό των αρμοδιοτήτων, το βαθμό έμφυλης περιθωριοποίησης, τις αρμοδιότητες, τις ειδικότητες και τις θέσεις των φύλων στην υπηρεσιακή ιεραρχία, το βαθμό επιρροής και εξουσίας τους, τον τρόπο λειτουργίας των τμημάτων και τον τρόπο που αυτά διαρθρώνονται κάθετα και οριζόντια. Διερευνά ακόμα την ύπαρξη και τις διαδικασίες της έμφυλης περιθωριοποίησης, τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται στους οργανισμούς, αλλά και τις εικόνες και τις διάφορες μορφές αναπαραστάσεων και αντιλήψεων που επιβεβαιώνουν ή/και, ορισμένες φορές, αποδομούν τις υπάρχουσες έμφυλες διακρίσεις. Εστιάζει επίσης και στις προβολές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στη διαφήμιση, στο διαφημιστικό υλικό και στα εταιρικά λογότυπα, όπως και στα λανθάνοντα μηνύματα, που βρίσκονται σε κυκλοφορία εντός των οργανισμών/επιχειρήσεων σχετικά με την αλληλεπίδραση μεταξύ ατόμων (γυναικών με άνδρες, γυναικών με γυναίκες, ανδρών με άνδρες), όπως και στον τρόπο που δημιουργούνται σχέσεις κυριαρχίας, υποταγής, συμμαχίες και αποκλεισμοί. |
| Γενικές Ικανότητες |
|
Ο φοιτητής μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
|
| Στη λειτουργία της Οργάνωσης προβλέπεται να αναπτυχθούν: οι βασικές αρχές της οργανωτικής θεωρίας και του οργανωτικού (επανα)σχεδιασμού, υποδείγματα οργανωτικών δομών, οι έννοιες τυπική, άτυπη, δυναμική οργάνωση, οργανισμοί μάθησης, διοίκηση αλλαγών. Στη λειτουργία της Κουλτούρας προβλέπεται να αναπτυχθούν τα προσδιοριστικά στοιχεία της συμπεριφοράς, οι βασικές θεωρίες και υποδείγματα οργανωσιακής συμπεριφοράς σχετικά με την υποκίνηση και την ηγεσία, καθώς και οι έννοιες οργανωσιακή κουλτούρα, εργασιακές στάσεις, εργασιακή ευημερία, στρες και δυναμική των ομάδων καθώς και με αναλυτική κατηγορία το Φύλο, σκοπός του μαθήματος είναι η διερεύνηση των ψυχικών διεργασιών των εργαζομένων, γυναικών και ανδρών, η αναγνώριση της ταυτότητάς τους, καθώς και φαινόμενα όπως η γυάλινη οροφή, η σεξουαλική παρενόχληση κά |
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Η διεξαγωγή της διδασκαλίας πραγματοποιείται στο αμφιθέατρο, μέσω της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη χρήση της πανεπιστημιακής πλατφόρμας εκπαίδευσης. Παράλληλα αξιοποιούνται όλες οι μέθοδοι ασύγχρονης εκπαίδευσης και διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας uop e-class Ειδικότερα περιλαμβάνει : ü Διαλέξεις, και Συζητήσεις ü Εξέταση Μελετών Περιπτώσεων (Case Studies), ασκήσεων προσομοίωσης για πρακτική εφαρμογή, Η Τελική εξέταση του μαθήματος πραγματοποιείται με γραπτές εξετάσεις |
||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class όλο το εκπαιδευτικό υλικό και οι διαλέξεις αναρτώνται στα πολυμέσα της e-class στην άμεση διάθεση των φοιτητών/τριων |
||||||||||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
| ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Ο τελικός βαθμός του μαθήματος προκύπτει από τη βαθμολογία στις τελικές εξετάσεις |
|
Mullins L. (2014). Μάνατζμεντ και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, UTOPIA Χυτήρης, Λ. (2013). Οργανωσιακή Συμπεριφορά. Η Ανθρώπινη Συμπεριφορά σε Οργανισμούς και Επιχειρήσεις, εκδ. Ε. Αντωνακοπούλου, Αθήνα Μπουραντάς, Δ. (2015). Μάνατζμεντ, Γ.Σ. Μπένου, Εκδ. Α, ISBN 960-8249-23-6 Robbins S. P. and Judge T. A. (2012). Organizational Behaviour. Pearson, 15th ed. French, R. (2011). Organizational Behaviour, Wiley, 2nd ed. Buchanan, D. and Huczynski, A. (2013), Organizational Behaviour, Pearson, 8th ed. |